Borst of fles? En hoe id de kraamtijd?

Er zijn al paar nieuwbakken moeders en vroeg me af hoe het met jullie en jullie wondertjes gaat.
Kan je beetje genieten? Gaat de kraamtijd zoals je wenste?
Krijgt je kleine borst of fles, en hoe gaat het?

Hier tot nu toe super kraamtijd. Heb super kraamvrouw (zelfde als vorige keer) en voel me helemaal in de watten gelegd.
Borst lukte niet, dus zondag overgestapt op fles. En 's avonds ineens pijnlijke borsten, leg aan en ineens snapte hij het! Dus nu krijgt hij een combi, borst en fles....
Hij slaapt veel, vaak moeten we hem voor voeding wakker maken.
De ene nacht slaapt hij door (moeten hem 1x wakker maken voor voeding, dan slaapt hij gelijk weer) de andere nacht is hij veel wakker omdat boertjes dwars zitten, buikkrampjes e.d.
Ook spuugt hij mondjes terug, gerust 3u na voeding. Herkennen jullie dat? Of is hij net zo'n spuugert als zn zus was (reflux)

Hopelijk hebben jullie ook zo'n fijne kraamtijd, en voor de geïntereseerde, er staat foto op decemberhyves van ons manneke....

Liefs Irene

Heerlijk dat het zo goed gaat Reneke! En wat een schatje zeg. Ik moet nog even wachten op ons kindje dus verder kan ik er nog niet veel over zeggen. Geniet maar lekker van je kraamtijd! Liefs Nouky

Tjonge jij klinkt lekker opgewekt! Dan moet het wel goed gaan!

Voor die jonge darmpjes is de combi borst-fles niet zo prettig, darmbacteriën gaan veel gassen produceren daar kan een kindje wel wat onrustig van worden. Die gassen moeten toch een kant op, naar boven of beneden.
Misschien toch wat langer rechtophouden na het drinken. Heb je het bedje al een beetje schuin gezet, zodat het hoofje hoger ligt dan de billetjes? Dan komt het eten minder snel terug, het maagklepje wat het eten tegen houd functioneert bij geen enkel kindje gelijk goed na de geboorte. Daar gaan wat dagen overheen.

We hebben inderdaad vannacht de kleine wat langer overeind gehouden, papa was gisternacht met Pepijn op zn buik in slaap gevallen. Ik zat toen met de gebakken peren, maar nu anders aangepakt en meneer ging weer lekker slapen. Hebben dus een heerlijke nacht achter de rug.
Mondjes terug geven is ook niet zo erg, maar omdat het zo lang na voeding was, vroeg ik ernaar.
Het is ook alweer ruim 2,5 jaar geleden toen ik hiermee te maken had, en heb niet alles onthouden....

@ Nouky, je kleine zit gewoon nog lekker warm bij je.... Groot gelijk met dit weer hahaha

hier gaat het ook super. Mare is een heel tevreden meisje, ze huilt nauwelijks. ik geef borstvoeding, dat gaat supergoed, ze is een natuurtalentje. ook groeit ze lekker, vandaag al bijna op geboortegewicht. ondanks dat ze al met 37 weken kwam kan ze zich goed warm houden en is een heel helderen sterk meisje.

kortom genieten!!

Terug
Bovenaan