Borst of Fles voeding wie kan mij helpen.

A

Anoniem

Guest
Hallo ik ben moeder van een kindje van 14 maanden en nu weer 16 weken zwanger van de tweede.

Ik heb een zware bevalling gehad van mijn eeste kindje die eningde in een keizersnee.
Ik had toen besloten borstvoeding te geven. maar dat verliep al heel moeizaam omdat hij pas de volgende dag aangelegd kon worden. maar omdat ik ingetrokken tepels heb kon mijn kindje niet goed aangelegd worden.
Overgens heel erg mooizaam en had ook zo iets van ik wil het anders graag met afkolfen maar dat lukte al niet na een dag want ik kreeg maar weinig melk uit mijn borsten.
kortom een heel gehannes en gedoe dat ik er na drie dagen in het ziekenhuis mee gestopt ben!

Ik zou graag het met mijn tweede kindje weer willen proberen maar zou het graag gelijk via een dubble kolf apparaat willen doen zodat ik mijn kind gewoon borst voeding kan geven uit een flesje. maar kan dat??
en kan je niet tijdens je zwanger schap al je borstvoeding stimuleren kortom ik weet er gewoon heel weinig van maar wil wel heel graag borst voeding geven.??

Wie kan mij helpen aan handige en goed adviezen of tips

groetjes

Zelf heb ik bij de eerste ook een keizersnede gahad en kon ik pas na 5 dagen beginnen met borstvoeding (ivm complicaties), het ging moeizaam, en kreeg het advies te stoppen. Maar ik vond dat iedere druppel meegenomen was, en toen ik na 10 dagen uit het ziekenhuis naar huis ging ben ik dus gewoon doorgegaan. Vanaf dat moment 6 maanden volledige borstvoeding gegeven. Wellicht werkte de ziekenhuisomgeving ook niet mee.

Mijn advies aan jou is in ieder geval probeer het ook thuis nog een paar dagen te proberen, als het in het ziekenhuis niet lukt.

Vooraf stimuleren kan volgens mij niet, maar misschien hebben de dames hier tips.

En win in ieder geval advies in bij een lactatiedeskundige, en vraag ook hoe je extra begeleiding kan krijgen na de bevalling.

Probeer het in ieder geval als je het zo graag wil, de fles kan altijd nog.

Succes

Miep

Hoi,
Als je graag wil proberen bv te geven, zou ik in ieder geval een consult bij lactatiedeskundige nemen. Die kunnen je toch handige tips geven, waardoor het nu misschien wel lukt. Ik heb net als jij ingetrokken tepels. Dit kun je verhelpen door tijdens je zwangerschap (vanaf ongeveer maand 6) een soort dubbele plastic schijven met een gat te gaan dragen in je bh. Doordat het een beetje vacuum zuigt, worden je tepels naar buiten getrokken. Klinkt eng, maar doet echt geen pijn hoor. Bij mij heeft het goed gewerkt en deze zwangerschap heb ik het herhaalt. Je kunt ze halen bij de apotheek, weet niet precies hoe het genoemd wordt.
Bij mij lukt de bv om andere redenen tot nu toe niet, maar ik ga het dit keer toch weer gewoon proberen.
Succes, Ivy

Hallo,
Ik heb bij mijn eerste ook een keizersnede gehad. Maar in het ziekenhuis hebben de zusters mij daarna direct aan de kolf gegooid, zodat de kleine al in ieder geval de eerste balangrijke melk binnen zou hebben. Daarna is er nog een aantal dagen geprobeerd hem aan te leggen maar hij wilde niet happen. Dus vandaar dat ik bij thuiskomst direct overgegaan ben op volledig kolven. Ik had ook zo'n dubbel apparaat (ik leek wel een koe van de melkunie) en heb voor iedere voeding gekolfd. Na 4 maanden ben ik ermee gestopt omdat de nachten van kolven en voeden mij opbraken. Maar opzich was het goed te doen. Ik zou wel kijken of je het zelf trekt want je eigen gezondheid gaan wat mij betreft voor de borstvoeding.
Succes.
Groetjes Lillian

Goed dat je hier nu al over nadenkt!

Voor de problemen die je beschrijft zijn waarschijnlijk wel goede oplossingen. Als ik jou was zou ik even contact opnemen met één van de vrijwilligers van VBN of LLL. Zij weten heel veel over bv en kunnen je vast goed helpen. Bovendien doen ze het graag!
Zij kunnen je denk ik goed advies geven hoe je voor te bereiden op bv geven in jouw geval.

Ik zou overigens in eerste instantie niet kiezen om vanaf het begin fulltime te gaan kolven. Ik denk dat het op die manier heel moeilijk gaat worden om je bv goed op gang te krijgen. Maar goed, een beetje gekolfde moedermelk is altijd nog beter dan helemaal geen moedermelk...

Dit zijn de tel.nrs. van VBN en LLL:
VBN: 0343-576626
LLL: 0111-413189

Succes!

Groetjes,
Helena

Terug
Bovenaan