Borst- of flesvoeding?

Hoi meiden,
Beetje vroeg nog;
Weten jullie al wat jullie je kindje gaan geven? Bij mijn eerste kindje is de bv niet gelukt, door een wat moeilijke start en weinig begeleiding.

Op zich geen reden om het nu niet weer te proberen natuurlijk, maar ben er ook wel een beetje huiverig voor... De stress en de pijn van toen en nu ook nog een peuter erbij rondlopen...

Als dit kindje een goede start maakt is het misschien helemaal geen probleem, maar het voelt ook zo 'not done' om geen bv te geven...

Wat zijn jullie ideeën hierover?

Lfs Mickey

hey

ik wel proberen om borstvoeding te geven.
heb juist wel negatieve dingene erover gehoord dus weet hjet nog niet zeker. bijv huilbaby, niet willen, enz.

we hebben er nog even om er over na te denken.
in jou geval zou ik advies vragen aan de vk en vertel daarbij je achtergrond mss heeft ze tips of kan ze je bij deze zwangerschap meer ondersteuning bieden dan de vorige keer?!

succes

Bij de eerste heb ik BV gegeven, met vallen en opstaan, maar ga het zeker weer proberen.
Een goede vriendin van mij heeft het 2x geprobeerd en bij de derde resoluut voor fles gekozen, deze keuze gaf haar veel rust.
Laat je niet gek maken, jij wordt moeder, jij beslist over je lichaam.
Een vk zal je ws adviseren richting bv, dat kan voelen als pushen, dus kijk naar je hart en gevoel en kies zelf.
Je kunt het altijd proberen en na 1 dag gewoon op FV over gaan. Ik ga in ieder geval FV in huis halen, ik was de eerste dagen zo druk met BV, met kloven aan toe, dat ik liever een keer ga kolven en desnoods FV geef, dan dat ik alle stress weer aan ga. En ik geloof niet zo in speenverwarring.

Dat is ook mijn insteek Spike... Ik ga t gewoon proberen en lukt het niet dan is t jammer.

Het lijkt me erg fijn als het gewoon lukt, maar ik ben niet zo fanatiek dat het koste wat kost goed moet gaan.

Weet dat mijn huisarts me destijds de overweging meegaf dat de voordelen van borstvoeding pas echt gaan gelden als je langer dan een half jaar voedt. Maar goed, haha met zo'n uitspraak bevind ik me wellicht op glad ijs, want er zullen weer genoeg mensen zijn die dat tegenspreken.

Het blijft altijd een verhitte discussie...

Hoi dames,

wat denk ik echt ONTZETTEND belangrijk is aan het begin van de BV, is een goede begeleiding. Als je kloven, bloedende tepels etc. krijgt is dat eigenlijk (bijna) altijd een kwestie van niet helemaal goed aanleggen (bij een gezond kindje met een normale start). Vraag je kraamhulp om goede begeleiding, dat ze echt met je meekijkt als je aanlegt, goed de hele tepelhof in het mondje en anders eraf halen en opnieuw aanleggen. Het heeft even tijd nodig in het begin om het aan te leren, maar daarna vond ik het echt heerlijk!!!!!!!!!!!

kom even buurten, hoor eigenlijk bij het forum van april. Beval straks van nummer 2, en ben van plan om te gaan tandemvoeden.Mijn zoontje van 16 maanden krijgt namelijk ook nog bv.

Tip: lees je goed in als je bv wil gaan geven. Er gaan helaas nogal veel bakkerspraatjes rond waardoor het lastig is om aan de juiste info te komen. Waardoor tepelkloven en andere ongemakken op de loer liggen.
Een hele fijne site is www.borstvoeding.com.

Zelf had ik zoiets van we zien wel waar het schip strand. Je kan het altijd proberen, mocht het niet werken dan heb je het wel een kans gegeven.

ik heb bij mijn eerste kindje bv gegeven. Mijn zoontje dronk direct goed. de eerste week heb ik wel heel veelpijn gehad bij het aanleggen...dat ging gelukkig snel over. ik heb enorm genoten van de tijd dat ik bv gaf. ik gaf hem ook overal eten en we gingen overal heen. vond de vrijheid vooral heel makkelijk. nu ben ik 9 weken zwanger van de 2e en heb al vanaf het begin vastgesteld dat ik bv ga geven. maar ja bv is net als aandelen..in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst...

Terug
Bovenaan