Borst weigeren na flesje...

Ons zoontje is nu ruim 3,5 maand oud. Ik heb helaas moeten besluiten (met pijn in mijn hart) om de bv langzaam te gaan afbouwen. Ik wil de ochtend- en avondvoeding voorlopig nog zelf blijven geven.

Eer-gistermiddag heeft hij zijn eerste flesje kv gekregen. Hij heeft heel netjes 70 ml. gedronken. Een uurtje later heb ik hem aangelegd en heeft hij bij mij gedronken (ik merkte dat hij nog honger had).

Gistermiddag heb ik hem weer een flesje kv gegeven. Ook nu dronk hij 70 ml. Daarna heeft hij even geslapen, maar toen ik hem wilde aanleggen, wilde hij niet drinken. De hele avond heeft hij de borst geweigerd en ben ik uiteindelijk maar gaan kolven, omdat ik bang ben dat de productie terugloopt. Gelukkig ben ik erin geslaagd om hem in totaal 100 ml. uit een flesje (mm) te geven waarna hij is gaan slapen (22.15u) en vanmorgen normale tijd (06.00u) wakker geworden is. Vanmorgen was het gelukkig weer als vanouds en dronk hij weer goed aan de borst.

Ik begrijp dat het misschien heel verwarrend voor hem is om van mij een flesje te krijgen en daarna ineens weer de borst, maar ik zou graag willen weten wat ik kan doen om hem na het flesje gewoon weer aan de borst te krijgen..

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groetjes,
Sandra mv Tobias

quote: danielleierland reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('20-09-2007 11:05:09'));

Moeilijk, kan het zijn dat hij gewoon nog verzadigd was van dat flesje? kunstvoeding ligt zwaarder op de maag en verteert niet zo snel als mm.

Hoi Daniëlle,

Dat is een hele goeie! Had ik nog niet aan gedacht... Zojuist weer een flesje gegeven. Nu ging  zelfs 100 ml. heel netjes naar binnen... Meneer heeft de laatste mililiters slapend weggedronken. Ben benieuwd naar vanavond...

Bedankt voor je reactie! Uiteraard zijn andere reacties ook nog welkom.

Groetjes,
Sandra mv Tobias

Hoi mijn dochtertje is ongeveer even oud en heeft het laatst ook gedaan maar dan andersom. Dus ineens het flesje weigeren. Omdat ik volgende week weer moet gaan werken wilde ik vast een beetje aan het kolven gaan wennen dus krijgt ze nu iedere dag een fles afgekolfde melk.Normaal had ze nooit geen problemen met het uit het flesje drinken maar  nu bleef ze krijssen. Dus na  veel krijssen toen toch maar de borst gegeven en toen was het goed. De dagen daarna heeft mijn man telkens een flesje gegegeven en dat ging goed en nu kan ik 'm zelf ook weer geven. hoop dat het dus net als bij jou een eenmalige actie was.

Ik vindt trouwens dat jouw dochter niet zoveel krijgt. Als ik mijn dochtertje nl een flesje melk geef doe ik daar min 150 cc in en dat gaat meestal ook op (ze weegt nu ruim 5kilo en heeft 5 voedingen per dag) Dus 70cc lijkt me vrij weinig.
Je schrijft dat je met pijn in je hart over gaat op Fv maar je kunt natuurlijk ook gaan kolven op je werk (ga iknl ook doen) en anders kun je ook nog altijd de ochtend en avondvoeding zelf blivjen geven en de rest bijv Fv geven. Misschien een idee?

hoi, ik heb dit ook al twee keer meegemaakt. eerste keer toen hij met zon 3 maanden heel ziek werd en hij elk uur ook water of alleen een beetje borstvoeding in een flesje kreeg, odat hij direct uit de borst te veel dronk en het er dan weer uitkwam. daarna wilde hij ook dagen niet aan de borst, maar ik ben blijven volhouden en bv dan eerst beetje flesvoeding en dan aanleggen. uiteinndelijk toch gelukt. toen ik laatst zelf voor het eerst de fles ging geven omdat ik een voeding heb vervangen voor kunstmelk het zelfde verhaal.

het punt is dat het meer moeite kost om melk uit een borst te halen dan uit de fles, mijn zoontje is behoorlijk ongeduldig met eten. maar volhouden helpt wel hoor!

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties. Gelukkig was het maar een eenmalige actie van Tobias.

@Daniëlle: ik denk dat jij gelijk hebt, dat hij nog verzadigd was toen ik de borst aanbood. Bovendien was ik misschien wat gespannen (1e keer flesje kv). Dat werkt natuurlijk ook niet mee..!

@Spijkervrouwtje:  70 cc is idd. erg weinig. Het was echter  zijn allereerste flesje kv. Ik was dus al lang blij!    Het werd in de loop van de dagen al meer en nu drinkt hij ca. 150 cc.  Tot nu toe krijgt hij slechts  één keer een flesje kv op een dag. Andere voedingen krijgt hij nog de borst, dus zal hij vast wel genoeg binnen krijgen. Ga vandaag weer een stapje verder met  afbouwen, door ook 's morgens een (borst)voeding te vervangen door een flesje kv.

Terug
Bovenaan