borst weigeren

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden.

Mijn zoontje van ruim 4,5 maand weigert sinds gisteren ineens de borst.
Ik heb tot nu toe steeds volledig bv gegeven. Ik werk drie dagen en kolf dan af en hij krijgt de afgekolfde melk uit een flesje. Ging altijd prima.
Gistermiddag dronk hij al wat onrustig en liet verschillende keren los, maar pakte dan toch weer. Een uur eerde dan normaal werd hij daarna wakker voor de volgende voeding. Eerst nog wat gespeeld en toen aangelegd. Hij dronk bijna niet en zwaaide met zijn armen en benen. Liet steeds weer los maar pakte ook wel weer. Na tien minuten maar gestopt. Ik dacht eerst dat hij misschien krampjes had ofzo. Maar hij was daarna wel weer tevreden. Toen in badje gedaan en voordat hij naar bed ging nog een keer aangelegd omdat hij jengelde. Nou hij wilde twee keer pakken maar liet direct los en begon echt te huilen. Mijn moeder zei: probeer eens een flesje dan kunnen we zien of hij honger heeft en ja hoor: hij dronk een flesje van 200 cc leeg.
De voeding van 23.00 uur nog erger, hij begon al te krijsen toen ik hem probeerde aan te leggen.. ook maar flesje gegeven en dronk hij meteen helemaal leeg.
Vanochtend dronk hij wel een kwartier, maar de voeding van 10.30 uur wilde hij weer niet. Vanmiddag wilde hij ook niet en toen heb ik eerst 5 minuten flesje laten drinken en toen aangelegd. Hij dronk een paar minuten en weer huilen. Flesje dronk hij wel leeg.

Weten jullie wat dit kan zijn ?
Volgens het cb moet ik maar gewoon vaker aanleggen of kolven.. maar ja, hij wil niet aangelegd worden...

Ik hoorde van iemand dat het kwam omdat ze uit de fles minder moeite hoeven doen.. maar ja hij krijgt al sinds zes weken af en toe de fles als ik werken ben en nooit dit probleem gehad..
Wat moet ik doen ?

Heeft iemand tips of ervaringen ?

Alvast bedankt,
groetjes Victoria

het lijkt mij inderdaad een probleem door de fles
zodra hij niet drinkt krijgt hij een fles en nu is hij zo oud dat hij doorheeft dat dat een stuk makkelijker gaat.
Mijn zoontje was rond die leeftijd ook erg onrustig aan de borst, liet steeds los en keek dan om zich heen, de wereld wordt ook ineens een stuk groter ze kunnen nu wat verder kijken.
Ik zou zeggen, als je advies wilt tenminste, geef hem of een dag gewoon afgekolfde melk uit een fles of gewoon een dag alleen aan de borst laten drinken, maar dan ook geen fles aanbieden als ie even niet wil.
het is maar net wat je wil natuurlijk, wil je door met borstvoeden, het kan maar dan moet je doorzetten en niet te vaak een fles aanbieden, of je melk gewoon afkolven en het juist wel uit een fles geven, alleen ben je dan wel dubbel zo lang bezig, al kan je het dan wel door een ander laten geven....
succes ermee ik hoop dat je er uit komt samen met je zoontje
Martine

Hoi Martine,

Bedankt voor jouw reactie.
Gisteravond en vanmorgen heeft hij weer gewoon rustig uit de borst gedronken.
Ik denk dat jij helemaal gelijk hebt en achteraf denk ik ook dat ik niet zo snel een flesje had moeten geven (overigens wel met afgekolfde bv) maar het was denk ik gewoon paniek ofzo...
Ik voed nu weer in alle rust alleen in zijn slappkamer met zo min mogelijk afleiding en dat helpt dus kennelijk.

Nogmaals bedankt voor jouw reactie.

Victoria

Hoi Victoria,
ik lees net dat je probleem inmiddels al is opgelost maar ik wilde ook nog even reageren.
Mijn advies is ook, geef in alle rust bv. Ik ging (in het begin) altijd lekker op ons bed liggen met mijn dochter en dan in alle rust bv. Ik deed het ook weleens beneden in de huiskamer maar dan was ze veel te snel afgeleid door van alles en nog wat en liet ze ook los.
Inmiddels is mijn dochter 13 maanden en krijgt ze nog steeds bv. Nu zit ik in een stoel die op haar kamer staat.
Veel succes,
groetjes van Sonja, mama van Daniëlle.

Hoi,

Heeft hij geen spruw?? Dat zijn witte vlekjes in de mond, dit doet pijn bij het drinken aangezien ze harder moeten zuigen aan de borst zou dit een oorzaak kunnen zijn!

Gr MJ

Terug
Bovenaan