Borsten blijven lekken.

Hi iedereen,
Sinds een week ben ik mama en geen ik borstvoeding.
Gelukkig ging de borstvoeding erg gemakkelijk alleen lek ik steeds door..
Ik word hier erg onzeker van en mijn wasmachine draait overuren.

Ik heb de wegwerp zoogcompressen geprobeerd, de wasbaren (prima voor in de nacht) en nu de lilypads maar had net weer hele kringen in mijn kleding..

Iemand tips? Want dit is echt niet grappig.

Hoi, gefeliciteerd! Heel herkenbaar hoor, het is inderdaad niet leuk. Bij mij kwam het ook overal doorheen, hele doosjes kompressen versleten. Ik ben er bij gaan kolven en dat hielp wel wat + een stevige sportbh aan. Maar zelfs nu (dochtertje is bijna 3 maanden) heb ik nog wel eens lekkende borsten…heel veel tips kan ik je verder niet geven. Succes! ?

Ja herkenbaar! Vooral als je ging voeden dan droop de ander helemaal leeg!
Met 7 maanden is dat eindelijk over ? dus eehmm inslaan die zoogcompressen of een doek in je shirt

Dank jullie wel! Mmmm.. dan ga ik meer wasbare zoogcompressen kopen.
Gelukkig wordt t kouder dus kan ik dikkere truien aan zodat je t minder snel ziet als t mis gaat.

Wat bij mij hielp voor in ieder geval in huis en in bed. Luiers.. ik kolfde na 4 dagen na de bevalling al 200cc dus mijn borsten waren ook niet te stoppen. Het enige wat hielp waren luiers in mijn bh zetten..

Het is wel heel normaal die eerste maandjes. Zeker de eerste weken. Zelf had ik de wasbare zoogcompressen. Maar die moest ik regelmatig verschonen. En als ik ging voeden hield ik standaard een hydrofiel tegen mijn andere borst, anders spoot het er zo uit. Heb met de voedingsborst ook wel eens mn hele baby ondergesproeid toen ze wilde aanhappen. Hilarisch! Maar je leert wel handigheidsjes ervan. Na de tsr even laten weglopen in een hydrofiel. 
Ik zou extra kolven alleen doen als je het structureel wilt doen. Anders is even handmatig wat wegmasseren beter. Je productie past zich anders niet aan naar de vraag van je baby. 
Oh en tops of shirts met patronen verbergen de kringen een beetje. Bij mij zag je het minder als ik een bloemetjesshirt of synthetisch blousje aan had ofzo. Dus die droeg ik dan buiten of bij visite. Een stevige goed aansluitende voedingsbh drukt ook wat tegen en zorgt ervoor dat je geen tsr krijgt van iets dat even langs je tepel beweegt. 
Mijn BH's en huisshirts voor voeden gooide ik trouwens gewoon bij de babywas die in het begin wel om de dag aan stond. Zo kon ik mezelf ook regelmatig verschonen. 
Tijdens het slapen sliep ik met mijn borsten op twee hydrofielen of een badhanddoek, zodat mn bed niet steeds vies werd. Ik werd voor voedingen vaak wakker met een nat shirt. 
Probeer er ook een beetje de humor van in te zien. Dat hielp mij.

Ik heb meerdere merken wasbare compressen geprobeerd, lang niet allemaal werkten goed. Op geven moment wel een gevonden die fijn was en amper doorlekte. Tijdens het voeden deed ik altijd hydrofiel doek onder mijn borst zodat het niet druppelde op mn kleren. Bij de andere borst een lekschaal of zelfs de hakaa kolf, ook handig, kon ik meteen melk invriezen.
Na een maand of 2 werd het doorlekken minder.

Ik zag laatst dat je lekschalen (zie bol.com o.a.) aan de borst die je niet geeft kan hangen om dat op te vangen. Dat had ik destijds ook goed kunnen gebruiken! Alles nat idd.

Terug
Bovenaan