borsten klein,na borstvoeding??

hallo
ik heb een vraagje, ik wil mijn aankomende kleine jongen heel graag borstvoeding gaan geven,maar ik ben zo bang dat ik straks kleinere borsten over hou dan normaal, gaat dat gebeuren of hoefd dat niet of juist niet? ik ben net 20 dus ja wil niet van die kleine tietjes haha om maar ff zo te zeggen overhouden, vind mn uiterlijk best belangrijk, hoe is het bij jullie gegaan? ik hoop dat jullie wat antwoorden hebben, en nog een vraagje ik heb steeds ja soort van kleine steekjes in me rechter lies lijkt het wel, is dat normaal, ben nu 33 weken zwanger, maar heb egt verder nergens lanst van gehad,heel de zwangerschap niet, en ben zo bang voor de bevalling he   ooooooh     egt erg!

nou ik hoop dat jullie me een beetje kunnen troosten,
groetjes Danielle   (32weken en 6dagen)

Hallo,

Ik heb bij mijn oudste bv gegeven, mijn borsten zijn toen in perfecte staat gebleven!!! Mijn gewicht was ook zo weer de oude. Bij mijn jongste heb ik geen bv gegeven en mijn borsten zijn 3 cupmaten gegroeid!!! Het lijkt wel of de melk die er in zat er nooit uit is gegaan!!!!! Dus in mijn geval zou ik bijna zeggen geen bv geven want dan worden ze lekker groot!

Mijn vriendin heeft het andersom die heeft juist van de bv veel grotere borsten gekregen. Ik denk dus dat het voor iedereen anders is. Natuurlijk is bv heel goed voor de kleine dus mijn advies is.... gewoon proberen....lukt het niet kun je altijd nog overstappen op fv. Andersom kan helaas niet!

Die steken in je lies.... ik had ze in de buurt van mijn vagina in dezelfde periode en bij mij was het kindje toen aan het indalen. Bedenk dus goed waar  de pijn  zit want ook bij jou is de kans groot dat het aan het indalen is. Het voelt aan als vervelende pijnscheuten.

Tja die bevalling... daar zeg ik maar niks over... Dat is gelukkig voor iedereen verschillend. Je krijgt er in ieder geval iets moois voor terug..

Sterkte ermee!! Groeten Nova
24wkn+3dgn

Ik ben zwanger van de tweede en ik kijk echt uit naar de bevalling. Van de eerste was geen pretje. met persweeen in de auto naar het ziekenhuis, uiteindelijk de schaar erin, vacuum erbij en 16 hechtingen, maar weet je wat, als ik nu al zou weten dat het weer zo zou gaan zou ik het gelijk (liever niet nu maar over 27wkn) weer doen. Als je je goed kunt ontspannen (zwangerschapsgym o.i.d.) hoef je nergens bang voor te zijn. Hoe meer je weet wat er kan gebeuren, hoe minder stress, hoe meer hormonen die de pijn tegen gaan. Ik moet zeggen dat de pijn mij enorm meeviel. Tja, op het moment dat het hoofdje eruit komt, dat was even niet zo leuk, maar dat waren hooguit 2 seconden. Dat overleven we allemaal wel dacht ik zo. Maar het is zo prachtig! Het is dat ik zelf heb gezien dat ie is geboren, anders had ik waarschijnlijk niet geloofd dat het mijn kind was wat uit mij was gekomen. Ik heb er bijna een jaar lang elke dag aan gedacht. Natuurlijk zijn we allemaal anders en beleven we het op een andere manier, maar ik denk dat een goede voorbereiding (van jou en je partner) heel veel kan doen.

Wat kleine tietjes betreft, het is bij mij nooit veel geweest. Ik ben dan ook nogal slank en heb nergens vetjes, dus daar ook niet. Tijdens mijn borstvoedingsperiode was dat wel even anders. Niet normaal! Ik paste mijn 't shirts niet eens meer! Ik heb het 9mnd volgehouden en ik moet zeggen dat het daarna echt even helemaal niks meer was, maar dat komt doordat je klierweefsel tijdens de borstvoeding ipv het vetweefsel komt. Als het klierweefsel weer slinkt, komt het vet weer terug, maar dat kan heel even duren (een paar weken). Er zijn vrouwen die na de bv of zwangerschap grotere borsten hebben, maar dat komt volgens mij ook vaak doordat ze over het algemeen overal meer vet hebben is mij opgevallen. Zal niet altijd zo zijn.

Het is voor mij trouwens geen reden geweest geen bv te geven. Het is het allerbeste en als je er niks meer aan overhoud, dan kan je wel zeggen dat je je kindje het allerbeste hebt gegeven en dat is toch alles waard? Bij mij in ieder geval wel. En mocht mijn partner er mee zitten dat het wat minder is, dan geeft ie me voor mijn verjaardag maar een bon voor dokter Schumacher.

Succes met je keuze.

hoi
Ik had cup a, dus klein en ik wilde graag bv geven, dat gaat echt heel goed, ze groeit zelfs bijna pond in de week, ik heb slagroom denk ik!!
Maar, mijn borsten zijn niet echt gegroeidm maar 1 cupmaat.
Ik heb wel ontzettende striae op mijn borsten, dat vind ik veel erger, dan dat ze straks misschien helemaal verdwijnen na de bv!!!!

Wat de bevalling betreft, zie er niet tegenop joh!
 je hebt het nooit meegemaakt, dus hoef je je er ook geen zorgen over te maken, toch?
Misschien is het bij jouw een makkie, hoewel elke bevalling wel heftig is denk ik.

Succes! en lekker gaan bv hoor!! ik vindt het vooral gezellig en ik ben trots dat mijn kindje zo hard groeit op mijn melk!!!

hallo!!
allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties, ben er wel over na gaan denken,k wil zowiezo wel bv geven,  en  idd ik kan altijd later nog op de fles overstappen,  en wat de bevalling betreft tja.. je houd het tog niet tegen ik ga me maar is goed verdiepen in het boek 'veilig bevallen' en hopen dat alles soepel verloopt strakjes, k ga er niet meer aan denken en al helemaal het programma de bevalling niet meer kijken.. pff daar word je egt met de  feiten geconfronteerd, bah!

groetjez Danielle   (33weken 1 dag)

Terug
Bovenaan