Borsten verdwenen na borsyvoeding

Hey mamas,

Ben nu ruim een maand gestopt met borstvoeding na een maand geven maar mijn borsten….waar zijn die gebleven ?
Ik snap dat ze groter zijn door de melk maar het zijn nu net twee slappe thee zakjes die alle kanten op gaan en schaam me zo voor m’n partner dat ze er zo uit zien. Ze zien er niet meer hetzelfde uit als voor de zwangerschap, zelfs geen spier die ik voel in m’n borst voor stevigheid, allemaal weg…

Hebben jullie die ook of hebben jullie geluk gehad of getraind ?

Liefs

Geen ervaring met borstvoeding, maar een borst bevat 0% spierweefsel. Dus trainen is zinloos (hooguit het spierweefsel onder de borst, maar dat zet geen zoden aan de dijk hoor). Voor de acceptatie zal het je misschien niet helpen, maar dit is vette pech dat je borsten zo uit de borstvoedingsperiode zijn gekomen :(

De verandering van je borsten komt door de zwanger, niet door borstvoeding geven.
Het kan ongeveer een jaar duren voordat ze hun definitieve vorm hebben, en dat pakt voor iedere vrouw anders uit. Maar je hebt goede kans dat ze wel weer steviger en gevulder worden  dan ze nu zijn. 

Ah wat vervelend voor je...... 
Heel herkenbaar. Ik hen mijn  dochter 9mnd bv gegeven, mijn zoon daarna 6 mnd (ze zitten 17 mnd van elkaar) en na de voeding was alles weg! Eerst een goede B qua maat.... daarna helemaal niets meer....
Bij mij heeft dit zo'n 5 jaar geduurd voordat het enigszins terugkwam. (Kleine A!!!!!)Ik heb er zelf veel moeite mee gehad. Heb destijds geinversteerd in mooie push upp bh's waardoor het minder zou opvallen. 
Nu de 3e geef ik momenteel al 13 mnd bv maar ik bereid me er al op voor dat wanneer ik stop, ik weer aan de pushupp bh's zal moeten! 

Niet een bemoedigend berichtje maar geef het tijd en dan komt het wel weer goed. 

Groetjes! 

Hoihoi, bij m'n 1e 5 maanden borstvoeding gegeven. Normaal cupb, bij zwangerschap en bv een cupc. Daarna ook slapper en leger. Heeft een jaar geduurd voor ze weer wat voller waren, ze hangen iets meer dan voorheen. Geef jezelf tijd.

Heeel herkenbaar. Zelf heb ik ruim een jaar bv gegeven en dat is nu anderhalf jaar geleden en ik heb gewoon echt bijna niks meer. Ja wat slappe huid met een tepel erop. Voel me naakt nog best prima ermee omdat het wel bij mijn figuur past maar kleding ziet er gewoon niet uit. Gelukkig is daar dan inderdaad de voorgevormde bh al moet ik zeggen dat ik me daar ook niet fijn bij voel omdat het open staat dus met een beetje pech kijk je zo m'n bh in. Ben natuurlijk heel trots op wat m'n lichaam heeft gepresteerd maar ik vind het echt heel jammer dat het kleine beetje borst wat ik had nu verdwenen is. Sorry ook niet heel opbeurend misschien maar wie weet is het bij jou anders

Ja hier ook :( 
Ik heb zelf wel het idee dat het met borstvoeding te maken heeft en niet zozeer met zwanger geweest zijn. 
Na 1-2 jaar werd het wel iets beter maar ook niet denderend en al helemaal niet hoe het was. 
Nu weer zwanger dus daar gaan we weer... Maarja ben wel blij dat ik kan voeden en dat mijn kinderen het er goed op doen. 
Misschien dat ik ooit nog een borstlift oid overweeg  :p

Terug
Bovenaan