borsten

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal.
ik ben nu 20 weken zwanger en er komt nu wel eens wit/doorzichtig vloeistof uit mijn tepels.
is dit normaal en weet iemand wat dit is.
er zitten rond mijn tepel ook een soort kleine puistjes.
wat is dit en hebber er meer vrouwen last van.
mijn tepels zijn nu ook echt gevoelig wat kan ik hier aan doen.

gr priscilla

hoi hoi,

Dat witte doorzichtige is melk dat je nu al aanmaakt, dat is een goed teken dan weet je dat je melk hebt.
Die soort puistjes die je hebt is ook   ik had het bij mijn twee oudste kinderen ook, volgens mij komen die tevoorschijn omdat je borsten groter worden. Dat ze anders glad zijn maar nu er uitkomen. Net zoiets als je navel die er uit puilt namate je dikker word.
Jammer genoeg kun je weinig aan gevoelige borsten doen ja ze zoveel mogenlijk ontzien en een goede bh dragen die niet schuurt is mischien wat prettiger.
Ik hoop pdat je er wat aan hebt.
groetjes moeder van twee kids

Hallo,
Ja dit is normaal. Dat is een soort voormelk wat eruit je borst komt, het is een voorbereiding op het borstvoeding geven. Het kan ook geel of doorzichtig zijn.
Die bobbeltjes op je tepel zijn volgens mij vetkliertjes die ervoor gaan zorgen dat je tepel soepel blijft.
En aan de gevoeligheid is volgens mij niet veel te doen. Sommige mensen zeggen dat je je tepels moet "harden" door er smorgens met een harde handdoek overheen te gaan, maar dat word door anderen weer tegen gesproken.
Je went op een gegeven moment zelf wel aan de gevoeligheid en als je straks borstvoeding wil geven, merk je ook dat je steeds minder voelt van het harde gezuig aan je borst( de eerste keer vond ik zelf nog al pijnlijk namelijk).

Groetjes Lillian

dank je wel voor jullie snelle reactie.
was wel een beetje bezorgt en heb er zeker wat aan.
nogmaals bedankt
gr priscilla

quote: priscilla schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('24-02-2006 12:48:21'));

hallo allemaal.
ik ben nu 20 weken zwanger en er komt nu wel eens wit/doorzichtig vloeistof uit mijn tepels.
is dit normaal en weet iemand wat dit is.
er zitten rond mijn tepel ook een soort kleine puistjes.
wat is dit en hebber er meer vrouwen last van.
mijn tepels zijn nu ook echt gevoelig wat kan ik hier aan doen.

gr priscilla

Ik had er met de zwangerschap van mijn dochtertje ook veel last van. Veel pijn en er kwam melk uit. Ik wist ook even niet wat me overkwam. Maar het was een goed teken. Ik had een overvloed van melk. En als we 50 jaar terug hadden geleefd hadden ze een ander kindje bij mij aangelegt. Want ik had gewoon teveel.

Trouwens ik ben nu 8,2 weken. En er komt al melk uit. pffff.

Elina

Ook bij mij komt er een beetje melk uit. Ben helemaal blij.

Ik vind het een bijzondere ervaring!!

(18 weken zwanger)

Terug
Bovenaan