borsten

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal!
Even een vraagje voor de dames die al eerder zwanger zijn geweest...
Ik vraag me af of je borsten na de  bevalling weer hun 'vroegere' maat aannemen (dus de maat die je had voordat je zwanger was)??
Zelf zijn mijn borsten al een paar cupmaten gegroeid, en omdat ik tenger gebouwd ben, vind ik dat best veel. Dus ik ben wel nieuwsgierig of ze na de bevalling/borstvoeding weer kleiner worden... Hoop eigenlijk van wel!
groetjes van Iejoor
22 weken en 5 dagen

Bij mij zijn ze uiteindelijk na allebei de zwangerschappen, ong weer dezelfde maat. Alleen de vorm is anders hé...meer 'down to earth' , zeg maar.
Sil

Mijn borsten zijn (helaas) dezelfde cup maat gebleven (die van mij zijn niet zo groot dus had best wat bij gemogen...)
Maar zoals hiervoor al gezegd is: de vorm veranderd wel een beetje (ben benieuwd hoe dat bij nr twee is...)

Liefs Nika

Hoi,

Ik had voor deze zwangerschap mijn 'oude' maat en vorm weer terug. Terwijl ik ongeveer 1,5 jaar borstvoeding heb gegeven aan onze oudste zoon. Volgens mij ligt het een beetje aan je borsten. Overigens heb ik niet iets speciaals gedaan (cremes, oefeningen etc)
Inmiddels heb ik nu (11 weken zwanger) weer de cupmaat terug van toen ik borstvoeding gaf.
grt Ikke75

hoi,
ik heb 8 maand borstvoeding gegeven, maar wat m'n cupmaat nu betreft, die is (nog) kleiner dan voor m'n zwangerschap (en het was al niet te veel...)
Ik had het eerlijk gezegd wel verwacht, want bij m'n moeder is het ook zo gegaan (en na 2 keer borstvoeding schiet er echt nog bijster weinig over, ik kijk er al naar uit...)
Dus ik zou zo zeggen, ga eens na bij je moeder of andere vrouwen in je familie, dan zal je waarschijnlijk het beste beeld krijgen van wat je kan verwachten!
groetjes,
jasm.

Het schijnt inderdaad alle kanten op te kunnen gaan!
Ik had cup D, in de zwangerschap cup E, tijdens borstvoeding cup E en nu ben ik weer terug naar cup D. In het begin na stoppen BV erg last gehad van het 'theezakjes' syndroom (was echt niet mooi!!), maar nu beginnen ze weer een beetje hun oude vorm aan te nemen (zonder hulp in de vorm van oefeningen, cremes etc) Alleen de tepel is nu definitief anders. Maar da's normaal dacht ik.

Kijken naar je moeder/tantes helpt niet altijd, mijn moeder heeft/had hele andere borsten dan ik... Qua vorm, cupmaat, stand tepel etc...

Veel succes met de zwangerschap!

Groetjes, Karin
Mama van Christian (5 maanden)

Ik kan niet voor iedereen spreken, maar... vanaf week 4!
Met 8 weken kon ik echt mijn eigen BH's niet meer aan en heb ik een stel nieuwe moeten kopen, cupmaatje groter. Met 4 maanden weer nieuwe, zelfde cupmaat, maar grotere borstkas-omtrek. Met 5-6 maanden heb ik weer een nieuw stel moeten kopen, nu zwangerschaps-BH's met extra ondersteuning, brede bandjes etc. En vlak voor de bevalling weer nieuwe BH's, ditmaal de beruchte voedings-BH's...
Ik heb nog nooit zoveel BH's in 1 jaar gekocht!!

Succes!

Groetjes, Karin
mama van Christian (5 maanden)

Terug
Bovenaan