Borsten

Ik wil graag jullie ervaringen weten over zere en gevoelige borsten. Varieerd dat bij jullie ook van dag tot dag of blijft dat een beetje constant. Ik heb het idee dat mijn borsten wat minder gespannen aanvoelen dan een paar dagen geleden. Aangezien ik al 3 miskramen gehad heb, vraag ik me af of alles nog wel goed is. Afgelopen donderdag heb ik nog een echo gehad en toen was alles nog goed, maar ik ben er niet gerust op of dat dat nu nog steeds zo is.

Nou bij mij wisseld het echt per dag. Of per nacht. De ene keer doen ze echt zeer (zelfs als ik gewoon loop) en de andere keer merk ik helemaal niks. Zo ook snachts, op de buik slapen gaat de ene keer prima en de andere keer niet. En ook voelen ze de ene keer wat meer gespannen dan de andere keer. Dus het lijkt me geen probleem, ik ben nu 13 weken en één dag.

Ja hier wisseld het ook enorm. Ik ben nu 23 wken en nu zijn ze niet meer gevoelig, behalve als ik weer een toeschietreflex krijg dan doen ze weer zeer en lekken dan zelfs! En ik heb al zeker 2 jaar 4maanden niet borstvoeding gegeven...

Dit kan elk moment dus anders zijn, soms hoe ik maar met mijn arm over mijn tepel komen en au au au.

Tijdens mijn eerste zwangerschap had ik helemaal geen last van mijn borsten, ook niet in het begin.

Het wisselt hier ook! Niet meer zo supergevoelig als in het begin (nu 16 weken) en toen dacht ik ook dat het minder werd en zat ik met dezelfde vraag. Maar nog steeds vooral de zijkanten kunnen soms mega gevoelig/ beursig worden. Het bouwt wat vaker op richting de avond en meestal 's nachts wordt het weer rustig. Ook dagen dat het bijna weg lijkt te zijn. Daarentegen word ik ook wel eens wakker dat ik het gevoel heb dat alle inhoud naar één kant is gezakt, erg apart. Even rechtop zitten/ lopen en het voelt weer ok. Het lijkt wel of ze een eigen leven zijn gaan leiden :)

Bij de eerste duurde het inderdaad het eerste trimester dat ze gevoelig waren, maar daarna nam het af. Bij nummer 2 en 3 zijn ze lang niet zo gevoelig meer, zeker niet in het begin.
Nu zo op het eind (38 weken) begint het weer een beetje, en ik herken inderdaad die toeschietreflexen, alleen komt er bij mij geen melk uit, maar wel de tinteling.

Alsj e echo goed was, zou ik daar maar op vertrouwen. Maar ja, 3 mk is natuurlijk niet niks.

Terug
Bovenaan