borstenvraagje en namen

Hoi dames,

Ik ben nu 18 weken en mijn borsten zijn al wel gegroeid. is het zo dat je borsten alleen in het begin van de zwangerschap groeien of gebeurt dit heel de zwangerschap door?

en nog een vraagje over namen.
Wat vinden jullie van de naam NaÏma? of Na'ímah.
Mijn zoontje heet Daanyal. vinden jullie dit bij elkaar passen?
ik en mijn man zijn nederlands. Het zijn allebei arabische namen.

Ben benieuwd wat jullie van de naam vinden. Ik twijfel of het niet te islamitisch klinkt.

Bedankt!

Hoi hoi,
Je borsten kunnen de hele zwangerschap door groeien hoor. Gelijk vanaf het begin en ook verder, want dan gaan de melkklieren zich klaar maken. (hoeft niet altijd zo te zijn hoor) Tenminste dit heb ik gelezen dus we wachten het maar af.
Ik heb al lekker een mee groei beha gekocht, want die van mij zijn ook al lekker gegroeid. Zit wel beter hoor en lekker stevig. Eind van de avond ben ik het wel zat mijn beha, dus als ik dan in m'n trainingsbroekje gaat, doe ik ook heerlijk me beha uit !!

Verder over de naam heb ik echt geen idee. Dit waarschijnlijk meer omdat het arabisch is, hier heb ik echt geen verstand van. Sorry!!
Spreek jullie namen zelf en de naam van je zoontje even hard op uit en dan de nieuwe naam en dan geeft het je zelf vaak een goed gevoel of het bij elkaar kan en wat je leuker vind !! Succes ermee.

Liefs Dicky

Ik zou geloof ik niet zo snel een naam kiezen waar een apostrof in zit, zoals bij je 2e naam. Wordt in onze taal ook eigenlijk alleen gebruikt als er een letter is weggelaten, dus ik vraag me af of de ambtenaar het goed zou keuren. Arabische namen (die van oorsprong natuurlijk met een ander alfabet werden geschreven,) worden wel eens met een apostrof geschreven, maar volgens mij alleen om een klemtoon te benadrukken.
Ik vind de naam op zich niet te Islamitisch klinken, al heb ik daar ook echt geen verstand van. Heb je de herkomst/betekenis kunnen vinden?

Ik vind Naima wel een mooie naam, maar denk dat het wel heel belangrijk is wat voor achternaam het kindje krijgt. Naima de Vries vind ik niet echt mooi bijvoorbeeld (te Nederlandse achternaam voor de voornaam) snap je? Omdat jullie allebei Nederlands zijn zou ik het ook niet met puntjes en kommas schrijven.. Maar ja dit is wel heel persoonlijk natuurlijk. Succes!!

Terug
Bovenaan