Borstkolf en babyfoons... vraagjes...

A

Anoniem

Guest
Hoi!

Ik ben me een beetje aan het orienteren, wat we nog aan moeten schaffen..

Ik wil graag borstvoeding geven, en ook wanneer ik dit zelf niet kan qua werk, of qua oppas wil ik dat mijn kindje borstvoeding krijgt. Dus ik wil/moet gaan kolfen.
Nu zoek ik via google wel, en kom ook op veel handige sites... maar ik vraag me af, of jullie hier ervaring mee hebben, welke borstkolf vinden jullie het fijnst?

Ook qua babyfoons, je hebt hier zoveel keus uit, de prijs klasse verschild erg... vanaf €20,00 tot €200,00. Ik wil het wel goed voor elkaar hebben, sommige babyfoons nemen veel 'buurt' geluiden mee, dus ook hier weer de vraag, hebben jullie hier ervaring mee?

Alvast bedankt! Liefss...

met een babyfoon hebben we geen ervaring: ons zoontje is 13 maanden, maar we hebben er nog steeds niet een...

Ik heb 6 maanden BV gegeven, waarvan 3 op mijn werk gekolfd. Daar heb ik dus wel ervaring mee (meer dan me lief is, haha)
Ik had de handkolf van avent, en die voldeed op zich goed. ik kreeg redelijk vlot een toeschietreflex, al blijft dat met kolven lastiger dan met "life voeden". alleen piepte hij in het begin een beetje. maar door een beetje vaseline tussn de bewegende delen te smeren, was het over. hij is makkelijk schoon te maken en uit elkaar te halen. het voordeel van een handkolf is dat je hem echt overal meer naar toe kunt nemen: ik heb in de trein gekolfd, op een toilet (melk weggegooid)...

Maar bij de tweede overweeg ik een electrische, zeker voor op het werk. Het schijnt iets sneller te gaan met een electrische, zeker met een dubbele.

Verder voldoet het materiaal van avent me erg goed: alles past op elkaar, lekken doet het vrijwel niet (alles lekt wel eens), het mag allemaal in de vaatwasser. zelfs de flessen zijn tot tuitbeker om te bouwen, zonder veel extra kosten. Alleen de potjes van avent zijn niet geschikt om melk in te bewaren, zoals ze wel beweren. ook de adapter voor de potjes op de kolf, werkt matig: teveel valse lucht, waardoor het kolven niet lekker wil.
maar die potjes zijn wel heel geschikt voor de eerste fruithapjes tot aan de complete maaltijden toe. Aanrader dus.

greet

Hoi,

Qua borstkolf: ik heb een electrische mini-kolf van Medela. Ik vind hem erg prettig. Enig nadeel is dat hij vrij luidruchtig is. (ik noem hem de tjoeke-tjoeke)

Wij hebben 2 babyfoons in huis. Dezelfde. De Alecto DBX 88. Bevalt ons erg goed. Ze zijn digitaal, en pakken dus geen andere babyfoons op. En er zitten allerlei extra functies op. Er is ook een simpelere versie van. Minder luxe, en dus goedkoper. Hij kwam beter uit de testen dan de Philips! (Heeft dezelfde functies en is goedkoper)

Kijk eens op www.vergelijk.nl. Daar kun je kijken waar ze het goedkoopst zijn, en babyfoons met elkaar vergelijken.

Groetjes, Cathy
Mama van Thon (maart 2003) en Danae (mei 2006)

Wij hebben onze baby-foon gekocht bij de Prenatal. Daar heb je
omruilgarantie (tenminste dat was vier jaar geleden). Mocht er iemand
in je buurt op deze frequentie zitten dan kun je hem omruilen voor een
andere. Heel handig, wij hebben hem 1 keer om moeten wisselen voordat
we er eentje hadden zonder 'ruis'. Het is echt heel irritant als je
steeds een ander kind op je baby-foon hebt.

Ik heb ook de (hand)borstkolf van Avent gehad. Werkte bij mij redelijk,
wat meer aan mezelf lag als aan de kolf want met een (geleend)
electrisch apparaat werd het niet beter.

Judith

hoi nens

ik ben werk zaam bij prenatal op de uizet afdeling.
mijn advies is meestal de elec van avent maar daar zitten op dit moment kinderziektes in
kies dan de medela swing en niet de medele mini elect want daar zitten maar 80 brand uren op en er komt veel moedermelk in het motertje waar door de moedermelk gaar klonteren in de moter en het niet meer doet dan moet je met acohol schoonmaken en daar wordt je   niet blij van.
de handkolf van avent is ook heel goed.

ik hoop dat je er nu een beetje uit komt.

groetjes monique

Hoi Nens,
Ook ik heb de handkolf van Avent bij mijn zoon gebruikt. Hij kon niet zelf drinken.
Dat beviel prima. Hij piepte bij mij gelukkig niet. En is makkelijk te onderhouden.
Nu ik weer zwanger ben ga ik hem voor de zekerheid weer uitkoken zodat hij klaar is
voor gebruik.
Succes met het maken van een keuze.
En een babyfoon hebben we wel gehad maar nooit gebruikt. We hoorden hem zo ook
wel..
Liefs Melanie

ik heb ook de handkolf van Avent, simpel te gebruiken en erg prettig.

Babyfoon hebben wij een Philips Dect. Was een redelijk dure, rond de 150 euro meen ik, maar perfect. Geen ruis van de buren, geluid kan erg hard zodat je de kleine kan horen ademen, maar kan ook zacht gezet worden. Van afstand kan je tegen je kind praten en muziekjes aanzetten. Enige nadeel: de oplaadbare batterij is erg snel leeg, na ongeveer 1,5 uur al. Lastig als je lekker even in de tuin wil zitten of bij de buren op bezoek bent. Maar dat is te verhelpen door een betere oplaadbare batterij te kopen.

groetjes, Ellen

wij hebben onlangs op veler aanraden die alecto dbx 85 met dect gekocht via internet:
www.aximax.nl

het schijnt dat deze ook goed uit  een test van de consumentenbond kwam. We hebben hem nog niet in gebruik, dus ik durf nog niet te zeggen of 'ie zo goed is als er beweerd wordt.

ik raad je ook aan om op vergelijk.nl te kijken en de gebruiktersrapporten  te lezen  

groeten,
Janneke

Terug
Bovenaan