Borstkolf handsfree ervaring

Hallo dames,

Ik ben aan het kijken naar een borstkolf handsfree. Zijn er dames die hier ervaring mee hebben? Zo ja welke borstkolf gebruik je en vindt jij dus fijn of juist niet?
 
Ik heb een kolfbeha gekocht om handsfree te kunnen kolven, vond het echt een verademing ten opzichte van toen ik die kolfbeha nog niet had en dus de kolf tegen mijn borst aan moest houden, in het begin kolfde ik zo'n 12 keer een kwartier na elke voeding namelijk om de productie bij te stimuleren omdat die wat traag op gang kwam. Als je in al die kwartiertjes dan gewoon je handen vrij hebt om een kopje thee te drinken of wat te doen op je telefoon, of al is het maar een bladzijde omslaan in een boek of tijdschrift, dan is dat een hele verademing. Mijn productie werd er ook beter van, want ik liep niet meer krampachtig schelpen tegen mijn borst te houden. Investering dubbel en dwars waard. Van de kraamzorg kreeg ik de tip dat je er makkelijk zelf een kon maken door gaten te knippen in een oude sportbeha beha, nou dat bleef bij mij dus echt voor geen meter zitten. Wellicht heb ik dat verkeerd gedaan, maar ik ga het je dus niet aanraden.

Ik gebruik de medela freestyle en ook een kolfbeha van medela. De clip om de kolf aan je broek/riem te hangen vind ik echter niet heel denderend, daarmee is de kolf wel een paar keer naar beneden gevallen ik gebruik mijn kolf liever met een badjas/vest met grote zakken of een handtasje waar de kolf in past (ik ben aan het begin van de coronatijd bevallen en heb vandaag pas voor het eerst weer naar mijn werk mogen gaan, eerder alleen 2x even iets ophalen, dus ik heb wel altijd thuis gekolfd, grote kledingstukken meenemen is wellicht lastiger). 

Overigens, ik heb me nooit bezig gehouden met kolven vergelijken of iets dergelijks, ik had er vrij snel een nodig omdat mijn melkproductie dus niet lekker op gang kwam na een keizersnede, ik kon toen nog nergens heen, dus mijn man is erop uitgestuurd met wat advies van de kraamzorg en zij hebben samen de keuze gemaakt. Andere merken kolven hebben vast ook goede handsfree kolven, dat heb ik nooit onderzocht. ;)
 
Ik gebruikte de medela swing maxi flex met een medela kolfbeha. Ideaal! Je kolft beide borsten tegelijk waardoor de opbrengst beter is en je bent redelijk snel klaar. In de tussentijd kon ik ff op m'n telefoon kijken ofzo. Ik heb inmiddels 2 kindjes en heb deze kolf bij beide volop gebruikt. Heb t/m 9 maanden gekolft op m'n werk.
 
Terug
Bovenaan