Borstkolf huren of kopen?

Ik wil straks na de bevalling graag borstvoeding geven. Hopelijk komt dat goed op gang. Daarom wilde ik sowieso wachten met het kopen van een apparaat.

Nou had ik laatst de kraamzorg over de vloer voor een intakegesprek. Borstvoeding kwam ook ter sprake. Zij had het over de mogelijkheid van het huren van een apparaat. Om eerlijk te zijn, ik wist niet eens dat dat kon. Daarna had ik toch vragen over, zoals hygiene van zo'n apparaat. In die zin, ik had al in m'n hoofd om één te kopen.

Hoe denken jullie hierover?

Hoi! Ik heb hier ook over getwijfeld, maar er uiteindelijk een gekocht omdat ik toch zo lang mogelijk zelf wil voeden en ook graag nog een kindje wil als dat me gegeven wordt!

Dan zou ik er lang zat mee kunnen doen.

De huurkolven kun je geloof ik volledig sterreliseren en er zit iets in voor de hygiene. Ze zijn wel gemaakt voor gebruik door meerdere mensen.

Succes

Het ligt eraan wat je van plan bent. Ik had er achteraf beter 1 kunnen huren, heb maar 2 weken gekolfd en daarna volledig overgegaan op flesvoeding. Mijn kolf staat dus nu zgan op marktplaats, zonde van het geld?

Hoihoi. Ik heb vanuit het ziekenhuis een kolf gehuurd. Het elektrische gedeelte huur je. De slangetjes, opzetstukjes etc. Koop je allemaal. Zat bij mij allemaal netjes geseald in zakjes. Ik betaalde alleen voor de huur en wat ik gebruikte. Wat nog netjes geseald in het zakje zat kon ik terug geven. Ik heb maar 1.5 week ofzo borstvoeding gegeven dat mijn dochter echt aan mijn borst zat. In die 1.5 week ook gekolft om mijn tepels een keer rust te geven. Bij mij ging namelijk borstvoeding helaas niet goed. Daarna nog 2 a 3 weken gekolft om af te bouwen.

Ik heb er eerst een gehuurd. Topding was dat! Heel goede kwaliteit.
Toen bleek dat mijn borstvoeding niet ging lukken. maar ik wilde wel borstmelk geven, dus toen heb ik er een gekocht en ben fulltime gaan kolven. Ik kreeg wel €90 terug van mijn verzekering.

Als je een borst kolf huurt. Krijg je meestal de Medela Symphony. Werkt perfect! Je moet zelf je flesjes enz aanschaffen anders zou het zeer zeker niet hygiënisch zijn. Ik ben erna toch overgestapt naar de Medela Freestyle aangezien ik een dik half jaar borstvoeding ben blijven geven. Ik zou wachten met eentje te kopen. Het kan ook zo zijn dat de borstvoeding niet op gang komt en dan zou het zonde zijn als je zo'n duur ding in je kast heb staan.

Ik denk dat ik aan het begin een apparaat ga huren. Kijken of het kolven überhaupt lukt. En als de accessoires nieuw zijn hoef ik me geen zorgen te maken over de hygiëne.

Als het allemaal lukt, ga ik zelf wel een kolf kopen. Ben uitgerekend in september en ben de rest van het jaar thuis met de kleine, dus tijd zat ervoor. En daarna als ik aan het werk ga moet het ook wel lukken. Er is bij ons speciaal een ruimte voor ingericht. En wie weet kan ik het voor een volgende keer weer gebruiken ?

Tnx ladies!

Terug
Bovenaan