Borstkolf maakt borst niet leeg

<p>Hallo Allemaal,</p><p>ons kleine ventje is 6 weken oud. Ik ben sinds een weekje bezig met 1 maal per dag te kolven dat hij een voeding per fles krijgt. <br />de eerste keer kolfde ik 120 cc, daarna tussen de 70-100. Hij heeft 3 dagen geleden een regeldag gehad en mijn borsten lijken veel voller te zitten.</p><p>Maar nu kolf ik de laatste twee dagen maar 80 cc en voelen mijn borsten niet leeg, eerder nog erg vol. <br />ik heb een Medela freestyle en was hem iedere keer goed af en droog hem ook goed af. Hij zuigt ook goed vacuum. <br /><br />Iemand tips hoe ik mijn borsten leeg kan krijgen? <br />bedankt voor het meedenken!</p>

Hoi hoi, nog gefeliciteerd ? Hoe vind je dat het kolven gaat? Komt je toeschietreflex (tsr) goed op gang? Kijk je foto's/filmpjes van je zoontje tijdens op wekken van je tsr/kolven? Dit kan nog wel eens helpen. Ook zou je borstcompressie, google maar eens, kunnen toepassen om mogelijk wat meer productie kwijt te kolven. Daarnaast nog wel de opmerking dat je melkproductie vaak tussen de 6-9 maanden borstvoeding pas stabiel is, dus ga (nog) niet te veel van vaste volumes uit ? veel succes ?

Volgens mij kan het best normaal zijn dat je minder kolft dan als je live geeft. Vond zelf ook dat ik weinig produceerde maar ze groeit goed en haalt het anders later wel in. Kindjes drinken ook niet iedere keer evenveel. Dus kolf je ook niet altijd evenveel. 
Dat je borsten nog vol voelen is wel vreemd. Evt lactatiekundige inschakelen. 

Hooi!
Kolf je in de ochtend of later op de dag? In de ochtend is je melkproductie namelijk hoger dan later op de dag. Warme doeken en compressie helpen het toeschieten van de melk en het verhoogd ook de melkproductie. Mocht je last blijven houden van volle borsten na t kolven, dan zou je kunnen overwegen om de horigon chiture kolf aan te schaffen. Dit is een hele krachtige kolf en wordt door veel lactatiekundigen aanbevolen. Daarnaast is het ook normaal dat je borsten voller zijn dan eerst, want je kleintje drinkt meer dan voor de regeldagen en dat verhoogd je productie.
Succes verder!

Tijdens het kolven je borsten masseren. Dat werkt bij mij heel goed. Is een beetje ingewikkeld met een tweezijdige borstkolf, maar met de palm van je hand kom je heel ver. Daarbij kan inderdaad je productie inderdaad zeer verschillen. Ik kolf bijna fulltime en het volume gaat ook alle kanten op.

Terug
Bovenaan