borstkolf vraagje

Ik heb een vraag over een borstkolf. Ik geef op dit moment borstvoeding en dat loopt super goed en ik ben dus van plan om dit zeker een half jaar vol te houden. Natuurlijk zullen er moment komen dat ik er niet ben en dus moet kolven (omdat ik thuis werk zou dit maar een enkele keer zijn). Ik zou dus graag iets tips krijgen over verschillende borstkolven en waar je op moet letten. Ik zal hem niet heel veel gebruiken maar misschien is het wel handig dat ik er een aanschaf. Ik heb er vorige week met de stuwing 1 geleend van medela en heb hier een setje voor met flesje en zo.

Ik gebruik de b2b kolf van difrax. Is wel een dure, maar je hebt je handen vrij dus je kan doorwerken:) daarbij zou je ook meteen je kindje kunnen voeden, dus dat kan tegelijk. nadeel is dat hij enkelzijdig is, dus dat het langer duurt. Maar ik ben er erg tevreden over.
Ik had eerst een philips avent gehuurd..dubbele..maar dat vind ik zo'n onding. Je moet 2 handen gebruiken, waardoor ik erg gevoelige polsen kreeg omdat je zo'n rare houding hebt en het afwaswerk is enorm.
Mijn kolf valt heel erg mee kwa schoonmaak. Ook een voordeel dus.

Maar als je hem weinig gebruikt is het misschien wat prijzig.

Succes.

Haha ik zit met dezelfde vraag! Welk kolfapparaat ga ik kopen? Dus ik lees ff mee hier ;-). In het zh hadden ze de Medela Symphony. Een dubbele borstkolf, maar die moet je met 2 handen vasthouden. Best onhandig vanwege het rare vasthouden, tenzij je al het verplegend personeel er van het zh bij krijgt ;-). Hier kun je verschillende apparaten huren bij een thuiszorgwinkel. Denk dat ik daar ns wat ga huren.

Ik heb van de vorige keer nog de medela swing. Die vond ik erg fijn. Kolfde wel wat meer, 3 dagen per week tijdens het werk.
Bij huren van verschillende apparaten moet je er rekening mee houden dat je elke keer weer een bijpassend setje slangetje/flesje/etc moet kopen. (je huurt vaak de motor en alles wat niet in aanraking kan komen met de melk, dit vanwege risico op besmetting met spruw.
Medela swing was trouwens ook in onderhoud vrij makkelijk.
Succes met de aanschaf!

Ik heb eerst de medela gehuurd, omdat Sil niet aan de borst dronk. Dus ik moest ook de flesjes e.d. Erbij kopen. Mij beviel het wel zo'n dubbele kolf, lekker snel klaar.

Een vriendin van mij had van medela de mini electric, ook een dubele kolf, waar de flesjes oppassen, ik moest alleen andere slangetjes kopen, hij is iets minder krachtig maar ik hoef maar 10 min te kolven. Ik ben er zeer tevreden over. Scheelt ook dat ik hem zo kan lenen. Vind die dingen toch best duur.

Ik heb de medela freestyle, deze is duur, maar kan ook zonder handen. Heb ik nooit gedaan vond ik raar. Deze is dubbel maar kan ook enkel. Hij is net zo krachtig als die uit het ziekenhuis. Kun je alleen je setje niet voor gebruiken die je al hebt.
Ik adviseer voor jou om de swing te kopen past je setje op en is meer dan voldoende voor de momenten dat je eens weg wil. Maar ook als je straks aan het werk gaat en toch wil blijven kolven!
Ik zou bij medela blijven en niet naar ander merk gaan.
Als je alle kolven eens wil zien dan moet je kijken op www.borstkolven.net
Succes!

Wat een luxe kolven hebben jullie allemaal!!ik heb zo maar de handkolf van avent,bij beide kids gebruikt,en was daar zelf heel tevreden over...maar moet zeggen dat ik heel snel kolf,heb binnen 10 minuten een flesje dus dat scheelt ook,heb wel elektrisch bij mn 1ste geprobeerd maar dat deed zo een zeer en dat geluid erbij!
dus ben tevreden met mn handkolf

liefs jootje

Terug
Bovenaan