borstkolf Whittlestone exxpress.... en 2 x uit hetzelfde flesje?

Hallo
Ikzelf ben trotse mama geworden van Natas Damien 26-01-07
Alleen met mijn borstkolf Whittlestone exxpress krijg ik mijn borst niet goed leeg mee,
alleen de onderkant krijg ik leeg, Boven in vooral aan de kant van mijn oksels loop de melk niet bij het kolfen.( had dit probleem ook bij de prental kolf )
Verder is het niet zo dat het te weinig melk is want ik haal er zo 125 cc of meer uit.
Ben alleen bang voor onstekingen want er komt nog genoeg uit als ik de plekken met de hand masseer,( zou dus willen dat die dure kolf dat zou doen) ( oke zo duur was hij niet op de 9 maandenbeurs

Ook zou ik graag willen weten of hij s'nachts 2 keer uit het zelfde flesje kan drinken (mits het niet langer dan 5 a 10 uur al uit de koelkast staat)
Wie helpt mij met deze vraagjes..?
Alvast bedankt

Groetjes sylvia Trotse mama van Natas

Hoi Sylvia,

Is jouw kolf met één hand te bedienen? Dan zou je tijdens het kolven eventueel borstcompressie kunnen toepassen om zo je borst toch nog zo goed mogelijk leeg te krijgen? Meer informatie hierover kun je vinden op Borstvoeding.com-borstcompressie. En hier kun je tips vinden waarmee je het kolven wellicht wat gemakkelijker kunt maken: Borstvoeding.com-Hoe kolf ik genoeg melk.

Bedoel  je met twee keer uit hetzelfde flesje drinken, dat je dezelfde moedermelk dan twee keer opwarmt? Dat kun je inderdaad beter niet doen i.v.m. bacterievorming. Meer over het opwarmen van moedermelk kun je lezen op Borstvoeding.com-Opwarmen van moedermelk.

Groetjes van Yvonne, contactpersoon Vereniging Borstvoeding Natuurlijk

Wij laten de melk op kamertemp staan ( als hij gegeten heeft kolf ik het volgende flesje af enzovoort)
Dus ik bedoel als ik a'vonds een flesje naast het bed zet van 250 cc bijvoorbeeld
kan hij daar 2 keer per nacht uit drinken?

groetjes sylvia

Terug
Bovenaan