Borstkolf

Nu we allerlei spulletjes aan het aanschaffen zijn komt bij mij de volgende vraag op;

Wanneer schaffen jullie een borstkolf aan (als je er nog geen hebt) je weet nog niet hoeveel je gaat kolven en dat is, lijkt mij, wel belangrijk om te weten wat voor een kolf je aanschaft?

Zijn er tips van kolven die goed bevallen als je kijkt naar prijs/kwaliteit? Ik vind de elektrische allemaal zo duur!

Bedankt alvast!

Hier een mama met 3de kindje op komst en zou pas een kolf kopen als de bv op gang is,je weet nooit goed van te voren of het lukt.en een kolf is best prijzig,laatste keer kon ik hem via de kraamverzorgster kopen,toen was mn zoontje al een paar dagen oud en weet je ook of het een beetje lukt met de borstvoeding.
succes liefs jootje

Zou ook na de bevalling doen. Ik heb vorige keer een paar weken na de bevalling een medela-swing laten kopen door mijn vriend (was door keizersnede lang niet erg mobiel). Achteraf een prima keuze, was me het geld wel waard (tot 10 maanden op het werk gekolfd, 3 dagen per week, en tussendoor als het uitkwam. Dan is een electrische wel handig. Een dubbele was voor mij niet nodig, is volgens mij vooral fijn als je fulltime moet kolven om wat voor reden dan ook)

Om te beginnen nog niet kopen voor je zeker weet dat je doorgaat met de borstvoeding. Verder...

Na mijn eerste bevalling heb ik een dubbele kolf gehuurd omdat ik de eerste 3-5 dagen volledig heb gekolft om de borstvoeding op gang te krijgen. Daarna kon ik voeden zonder kolf totdat ik ging werken, toen heb ik een Medela harmony handkolf gekocht. Die werkt nog steeds na 2 kinderen. Ik vond die elektrische borstkolven echt martelwerktuigen, met een handkolf kon ik in mijn eigen tempo kolven en als het zeer deed kon ik mijn tempo of pompkracht aanpassen.

Nog niet kopen inderdaad van te voren.
Eerst kijken of het lukt met de borstvoeding en kijken hoe je het vind. Ben je van plan lang borstvoeding te gaan geven en ook te kolven op je werk, dan is een elektrische kolf een aanrader. Dubbel gaat sneller als enkel. Kolven is geen leuke bezigheid dus hoe eerder je klaar bent hoe prettiger.
Als je op borstkolven googled kom je op een site waar allerlei borstkolven staan met voors en tegens (borstkolven.net).
Na de bevalling kun je eventueel een kolf huren voor een paar dagen dan ben je goedkoper uit dan er een kopen als het niet nodig is.
Blijkt de borstvoeding goed te lopen en wil je dit lang volhouden dan kun je er een kopen (ik kan je de dubbele kolf van medela de freestyle echt aanraden, kolft net als de ziekenhuiskolven). Het voordeel is dat je hem kan doorverkopen op marktplaats, is altijd wel vraag naar!
Succes!

Terug
Bovenaan