Borstmelk bewaren

<p>Hallo iedereen </p><p>ik ben benieuwd hoe jullie je borstmelk bewaren in de diepvries. </p><p>ik gebruik nu de Madela bewaarzakjes, dag ervoor haal ik het uit de diepvries en op de dag zelf giet ik het over in een Madela bewaarfles. Zodat de oppas dit niet hoeft te doen.</p><p>ik vind het erg onhandig, ik giet nu 2 keer over, 1 keer bij bewaren en 1 keer bij gebruik.</p><p>nou wou ik dus extra bewaarfles kopen, maar ze zijn best prijzig.</p><p>hoe doen jullie het? Alle tips zijn welkom.</p><p>Alvast bedankt.</p><p>Groetjes Len</p><p> </p>
 
Hoi,
De melk die ik over heb, giet ik in silicone ijsblokvormpjes en vries ik in. Omdat het dan maar kleine porties zijn, is het snel bevroren en ook weer snel ontdooit. Ik bewaar het dan gewoon in een diepvries zak waar ik de datum op schrijf. Zo kun je per keer ontdooien wat je nodig hebt en hoef je niets weg te gooien.
 
 
 
Hier ook de siliconen ijsblokjeshouder gebruikt van de blokker. (Donkerblauwe) Je kunt eerst met water kijken hoeveel ml een blokje is. Bij mij was dat 12,5 ml dus dan kon ik op die manier uitrekenen hoeveel ik er moest ontdooien. 
 
Ik heb een stuk of 8 medela flesjes, die gebruik ik voor het kolven als ik werk. De volgende dag geef ik dat flesje mee en een drinkfles. Wat evt te veel is laat ik in een flesje in de koelkast voor de volgende dag. 
oppas doet het dan zelf in de fles. Einde van de week houd ik soms iets over, dat gaat dan in een medela zakje in de vriezer.
als ik iets uit de vriezer haal geef ik gewoon dat zakje mee.
op de site van la Leche League staan bewaartijden voor melk in koelkast en vriezer, handig om te checken. Als het niet hoeft vries ik het niet in.
 
Ik heb bakjes van Avent en een Phillips Avent kolf. Die bakjes kun je in de diepvries bewaren.  Echt gemakkelijk en je hoeft geen zakjes telkens te kopen en weg te gooien. Ook kun je de bakjes gebruiken om de eerste hapjes te bewaren en mee te nemen. 
 
Terug
Bovenaan