borstontsteking aauuww

hoi meiden ,
gisteren nacht deed mn tiet al heel erg pijn doen demy begon te drinken , en de pijn bleef gisteren aanhouden .
nou vanacht kreeg ik koorst , koud , zweten brrrrr
ik voel me echt beroerd , dus ik denk dat ik borstontsteking heb ik heb om kwart over 4 een afspraak bij de dokter !!

weten jullie of demy nou gewoon uit die ene pijnlijke borst mag drinken? ik doe het nu wel anders heb ik ontploffingsgevaar in mn tiet haha

en hoeveel paracetamol mag je hebben op een dag als je bv geef???

iemand nog andere tips voor mij??

doeiii kus mariska mv demy

hoi hoi,

Hier de meesteres van de borstontstekingen! Was de reden voor mij om ermee te stoppen, had daarbij ook hele kapote tepels waar hrt bloed uitspoot......
Met de kuur die je krijgt van de arts mag je gewoon blijven voeden, sterker nog: je moet voeden of afkolven! Die ontsteking moet eruit! Neem wel je rust, je bent ziek en je hebt koorts, het kan heel erg uitputtend zijn zo'n ontsteking.........neem maar van mij aan. In de regel is het met een dag of vier vijf echtover.
Ik kreeg nog een gouden tip: 15 min. voor het kolven of voeden moet je er een luier opleggen die je nat hebt gemaakt met heet water.(een pamper ofzo). Die leg je dus over je borst, over de zere plek(ken) en laat je daar 15 min. liggen. Daarna voeden of kolven en na afloop ervan (na 15 min.) leg je op je zere borst een hydrofiel washandje met daarin de goedkoopste kwark die je maar kan vinden! Dit voelt erg koud aan, is goed voor de ontsteking, maar het geeft ook weer vocht terug aan je borst. ( denk amar aan Cleopatra!)

Deze tips kreeg ik van de lactatiekundige tijdens mijn borstontsteking de laatste keer.

Het werkt echt!
groetjes en sterkte, Misja, mama van Thijmen (bijna 3jr.) en Marten (precies 5 weken)

Oooh meid ik weet precies waar je het over hebt.
Ik leef zooooooooooooo met je mee.
Ik heb zelf ook twee keer achter elkaar borstontsteking gehad, toen ik nog borstvoeding gaf.
Nou ik verging van de pijn.
Ik had 39.2 koorts, en lag te rillen in me bed.
Ik had er ook nog eens zware koppijn bij.
Ik ben toen naar de huisarts gegaan, en hij gaf mij toen medicijnen, die je gewoon kan slikken als je bortsvoeding geeft.
Me hele borst was knal rood, en ik d8 bijna dat hij zou gaan ontploffen hihihi.
Het leek wel een meloen.
Nou na 4 dagen verplaatste de ontsteking van de ene kant van me borst naar de andere.
Ik kreeg weer flinke koorts en verging weer van de pijn.
Ik moest van het cb Joëlla laten drinken aan die borst maar dat ging niet, want ik had ook nog eens tepelkloofjes op die borst zitten.
Nou ik heb toen een week gekolfd of zo iets, en daarna d8 ik ja doei ik stop hier mee.
Het werd er echt niet beter op.
Bij mij ging die ontsteking echt niet weg.
En ik bleef ook vreselijke last hebben van tepelkloofjes, dat ik Joëlla gewoon niet aan me borst kon hebben.

Nou is het al langere tijd weer genezen, en ik moet je zeggen het flesje bevalt me prima
Ik hoop voor je dat het snel over gaat, en dat Demy nog lang mag genieten van je borstvoeding.

OOh ja het is wel zo dat je de ontstoken borst moet leeg laten drinken, of afkolven.
Anders word het erger, en gaat het niet weg.
Het is makkelijker gezegd dan gedaan, dat heb ik ook ondervonden.

Sterkte voor straks.

Groetjes Mama van Joëlla.

Oooh meid ik weet precies waar je het over hebt.
Ik leef zooooooooooooo met je mee.
Ik heb zelf ook twee keer achter elkaar borstontsteking gehad, toen ik nog borstvoeding gaf.
Nou ik verging van de pijn.
Ik had 39.2 koorts, en lag te rillen in me bed.
Ik had er ook nog eens zware koppijn bij.
Ik ben toen naar de huisarts gegaan, en hij gaf mij toen medicijnen, die je gewoon kan slikken als je bortsvoeding geeft.
Me hele borst was knal rood, en ik d8 bijna dat hij zou gaan ontploffen hihihi.
Het leek wel een meloen.
Nou na 4 dagen verplaatste de ontsteking van de ene kant van me borst naar de andere.
Ik kreeg weer flinke koorts en verging weer van de pijn.
Ik moest van het cb Joëlla laten drinken aan die borst maar dat ging niet, want ik had ook nog eens tepelkloofjes op die borst zitten.
Nou ik heb toen een week gekolfd of zo iets, en daarna d8 ik ja doei ik stop hier mee.
Het werd er echt niet beter op.
Bij mij ging die ontsteking echt niet weg.
En ik bleef ook vreselijke last hebben van tepelkloofjes, dat ik Joëlla gewoon niet aan me borst kon hebben.

Nou is het al langere tijd weer genezen, en ik moet je zeggen het flesje bevalt me prima
Ik hoop voor je dat het snel over gaat, en dat Demy nog lang mag genieten van je borstvoeding.

OOh ja het is wel zo dat je de ontstoken borst moet leeg laten drinken, of afkolven.
Anders word het erger, en gaat het niet weg.
Het is makkelijker gezegd dan gedaan, dat heb ik ook ondervonden.

Sterkte voor straks.

Groetjes Mama van Joëlla.

Ik hoop dat voor je dat het toch iets minder ernstigs is als borstontsteking. Als ik de verhalen van die meiden hierboven lees.. nou geen pretje! Heel veel beterschap. Heb verder geen tips voor je.. geef geen borstvoeding meer maar hoop dat je er snel weer bovenop bent!

Groetjes Kirsten, mama van Tyche

Hallo,

Ik heb het af en toe ook in lichtere mate.

De eerste keer herkende ik het nog niet en ben er te lang mee door
gelopen,waardoor ik er ook ziek van werd.(net als hierboven beschreven)

Als mijn borsten nu al iets gevoelig aan gaan voelen,en als er harde
plekken in zitten,neem ik meteen 2 paracetamols in,leg er een kruik
en/of een kersepittenzak tegen die ik constant warm hou en ga om de 2
uur kolven.

Tijdens het kolven masseer ik de harde plekken in mijn borst.

Zo kan ik meestal voorkomen dat de ontsteking zich verder uitbreidt en ben ik er meestal met 1 dag vanaf.

sterkte ermee!Vanavond vroeg onder de wol met paracetamols en een kruik en dan hopen dat het morgen weer ok is

groet,Dianka

Terug
Bovenaan