Borstontsteking bij baby van 2 weken.

<p>Hallo,</p><p>Hier een bezorgde kersverse mama. Ons kleine meisje van nog net geen 2 weekjes oud heeft een borstontsteking. Ze heeft zoals vaker voorkomt opgezette borstjes, waarvan 1 vuurrood.</p><p>We zijn bij de kinderarts geweest en die heeft een antibiotica kuur voorgeschreven voor 1 week. Ook krijgt ze zetpillen hierbij. Na 2 dagen moesten we terug voor controle. Geen verbetering, maar ook niet verslechterd. Na overleg met een andere kinderarts wilde ze haar opnemen en antibiotica toedienen via infuus. Dit hadden wij niet aan zien komen. </p><p>Toch akkoord gegaan. Toen ze haar wilde prikken konden ze de ader niet vinden. Tot 4 keer toe!!! Is het prikken mislukt. Ons meisje gilde het uit, mijn vriend en ik in tranen. Ze wilde het nog een keer proberen maar toen hebben we gezegd dat het genoeg was. We hebben nu afgesproken om morgen weer terug te komen. Ze willen haar alsnog opnemen mocht er geen verbetering zijn. We vinden het zo erg voor dr! </p><p>We hebben ook het gevoel dat ze eigenlijk niet zogoed weten wat ze moeten doen. Ze gaven al aan dat dit niet vaak voorkomt en de kinderarts zei dat ze even moest 'googelen'. We zullen morgen onze zorgen uitspreken en een doorverwijzing vragen naar t Radboud. </p><p>Heeft iemand dit wel eens meegemaakt? Een baby met een borstontsteking?</p><p>Liefs </p>
 
Wij hebben hetzelfde meegemaakt met ons dochtertje van 2 weken. Ze had opeens bijna 40 graden koorts en zijn via de huisarts doorverwezen naar de kinderpolie in het z’huis. Haar borstje was vuurrood en flink opgezet. Aangezien ze zo klein was, en de AB niet oraal kon innemen, zijn we een week in het z’huis moeten blijven voor AB via infuus. Het prikken ging ook niet in een keer goed, aangezien de vaatjes zo klein zijn. Na 2 x wel gelukt en ze reageerde gelukkig vrij snel goed op de behandeling. Met zetpillen was de koorts overigens ook snel onder controle. Wij zijn ook wel flink geschrokken, dus snap jullie reactie heel goed. Ik hoop dat het goed is gekomen bij jullie en dat jullie nu genieten van de kleine. 
 
Terug
Bovenaan