Borstontsteking en verkouden

Hallo allemaal,

Zitten allemaal een beetje in de lappenmand......
De 2 kinderen zijn verkouden. En zeker voor Leanne is dat erg vervelend. Want haar neusje zit goed verstopt en kan dan niet goed aan de borst drinken. Laat veel los en neemt dan grote hap lucht om weer te gaan drinken. Waardoor ze dus veel lucht binnenkrijgt. Neusspray helpt niet echt.
En afgelopen nacht heeft ze van ca. 3 uur gehuild......waarvan weten we eigelijk niet. Misschien last van lucht, of krampjes (want ik had de dag ervoor wel veel kool gegeten, wat ik normaal niet doe???), op een gegeven moment dacht ik misschien dat ze last had van haar oortjes. Want ze zat er erg aan te plukken. En zodra ik haar wilde neerleggen begon ze echt te krijsen. En ze had iets verhoging. Dus ik heb haar zetpil gegeven en ben in de woonkamer (in het donker) gaan lopen, wiegen en eindelijk viel ze in slaap om ca half 2. Om 5 uur werd ze wakker, heb haar gevoed en toen viel ze gelukkig in slaap. En ze werd om half 7 wakker omdat haar broer erg aan het hoesten was in de kamer ernaast. Heb   hem snel aangekleed (want hij ging naar opa en oma) en toen naar Leanne gegaan. En gelukkig viel ze in slaap. Kreeg ik ook nog even tijd op te slapen......om 8 uur werd ze wakker. En vandaag is een heerlijk vrolijk meid. Ze spuugt wel steeds haar eten eruit omdat ze ook veel hoest van het slijm........erg vervelend.

En omdat ze zondag haar eerste stapjes los zette heb ik vandaag schoentjes voor haar gekocht. Zodat ze vast kan wennen aan schoenen aan haar voeten. Want tot nu toe heeft ze altijd slofjes gedragen. Dus als we naar buiten gaan krijg ze haar nieuwe schoenen aan........en ze is er echt trots op.
Groetjes Chantal

En ik heb al 2 dagen pijn in mijn linkerborst. Volgens mij een ontsteking. (heb het al eerder gehad en was toen echt goed ziek ervan) Maar nu valt het mee. Heb alleen pijn. Dus laat Leanne regelmatig aan die borst drinken. Normaal krijgt ze 3x bv. Maar nu laat ik haar ca elke 4 a 5 uur even aan die borst drinken. En dat doet ze goed en de pijn wordt al minder. Dus hopelijk trekt het weg en heb ik geen anitbioticum nodig.


 
Hoi Chantal,

Wat vervelend allemaal en ook nog tegelijk!!
Ga aub wel even naar de dokter met die borstontsteking ook al gaat de pijn wel!!
Ik heb er zelf ook een gehad en de dokter zei toen dat je altijd direct moest komen met een borstontsteking, antibiotica is niet geweldig ik weet het maar afval van een ontsteking kan ook niet goed zijn voor je kindje.
Als je er niet optijd antibiotica voor neemt kan hij in een keer toch doorzetten en dan heb je de kans dat ze hem met antibiotica niet meer weg krijgen zei mijn arts en dan moet hij operatief verwijderd worden dus ik zou voor de zekerheid toch even er naar laten kijken.

Beterschap voor allemaal, groetjes Mary jane
 
Hoi Mary Jane,

Dank je wel voor je advies. Ik heb al eerder en borstontsteking gehad. En toen was ik er echt ziek van en had koorts en heb toen antibioticum gekregen. En 3 maanden geleden heb ik het ook bijna weer gehad en toen overlegd met huisarts. En hij zei dat zolang ik geen koorts heb en de pijn nog meevalt dat ik dan nog geen medicijnen hoef. Maar als het erger werd of na 2 dagen nog hetzelfde dat ik dan weer contact op moest nemen. Toen heb ik Leanne ook goed laten drinken. Dus nu heb ik dat weer zo gedaan. Leanne heeft de laaste 3 dagen goed mijn linkerborst steeds leeggedronken en ik heb geen pijn meer. Maar ik hou het goed in de gaten.
groetjes Chantal
 
Terug
Bovenaan