Borstontsteking ervaring

Hallo mama’s,

3 dagen geleden ben ik erg ziek geworden, kreeg hoge koorts wel 40 graden en mijn borst ging ontsteking. Dit deed enorm veel zeer en heb me zelden zo ziek gevoeld. De dag erna ben ik naar de huisarts gegaan en heb antibiotica gekregen.
Het gaat sinds dien op en af.
Vooral me duizelig en wazig voelen is waar ik last van heb. Me borsten zijn weer aardig rustig en me koorts lijkt onder controle te zijn.
Ik voel me het ene moment best goed en ben ik van alles aan het doen in huis en dan ineens kak ik helemaal in, ik voel me vandaag zelfs zieker dan gister en daar wordt ik weer erg onzeker van.
Zijn er ervaringen hiermee die dit herkennen? Zo ja hoe verliep het herstel en klinkt het herkenbaar dat ik me op en af ziek voel?
Ik kan me soms zo duizelig voelen ineens dat ik bang ben flauw te vallen, dit heb ik echt nooit.

Heel graag hoor ik het als er moeders zijn die hier ervaring mee hebben en willen delen.
Alvast bedankt!
 
Hoi wat vervelend dat je een borstontsteking hebt en dat je je nog zo ziek voelt. Ik heb voor twee/drie weken terug tweemaal in een week borstontsteking gehad met flinke koorts. De eerste keer dacht ik het zelf onder controle te hebben, maar blijkbaar heeft het toch nog gesluimerd. Ik werd zelfs naar de SEH gestuurd door de huisarts om te laten kijken of er geen abces zat. Gelukkig niet en naar huis gestuurd met antibiotica. Wat mij geholpen heeft is een Lactatiedeskundige die mijn borst helemaal leeg/soepel gemasseerd heeft. Omdat ik pas net twee pillen van de kuur op had, heb ik deze niet verder afgemaakt. Ontsteking bleef weg en ik voelde mij al heel snel beter. Met tips van haar en veel kolven kreeg ik het goed onder controle. Misschien voor jou een optie om ook een Lactatiedeskundige in te schakelen. Ik hoop dat je gauw weer beter bent. Sterkte ermee! ?
 
Ik ben helaas gestopt. Het voeden ging al niet optimaal. Moest met tepelhoedjes en sowieso 1x per 24 uur kolven (omdat anders de borst niet goed leeggedronken kon worden). Kwam erachter dat juist het kolven bij mij de ontsteking had veroorzaakt, omdat de kolf ook niet goed mijn borst leegmaakte. Ik was er zoveel mee bezig, voeden, kolven en dat het niet lekker liep en kwam zelf niet aan mijn rust. De ontstekingen waren voor mij de druppel, dus ben toen dat over was gaan afbouwen. Toevallig gisteren voor het laatst gekolfd. Heb nog twee voedingen in de vriezer, daarna is het klaar. De overgang naar flesvoeding ging wel heel makkelijk bij mijn zoontje. Wel wat last van krampjes, maar dat had hij daarvoor ook wel. Uiteindelijk heeft hij bijna 6 weken borstvoeding gehad, dus lijkt me een mooie start. Vond het wel moeilijk, maar ik ben zelf al zoveel rustiger, dat heeft voor beiden alleen maar voordelen denk ik.

Overweeg je ook om te stoppen? Dan moet wel echt de ontsteking over zijn.
 
Lieve mama,

Ik herken je gevoel! Ik heb een borstontsteking gehad bij onze eerste zoon. En wat jij ook schrijft, ook ik ben werkelijk nog nooit zo ziek geweest.. Bij mij sloeg de antibiotica niet aan waardoor de ontsteking in mijn borst een abces was geworden. Ik moest dit toen uit laten zuigen in het ziekenhuis. Toen ik daarna een andere antibiotica kreeg, knapte ik vrij snel op!
Ik heb onder de douche mijn borst/abces veel “weg geduwd, geaaid” (lastig uit te leggen) ik gebruikte dan wat douchegel zodat dit makkelijk kon glijden.

Houd het goed in de gaten en wanneer je denkt dat het niet opknapt gewoon weer naar de huisarts gaan! Ik ben toen te lang doorgelopen en gezien de eerste kuur geen werking had, was het een abces geworden.

Sterkte! Liefs
 
@marmara

Wat heftig een abces! Hoe merkte je dat de antibiotica niet aansloeg? Ik ben daar soms ook bang voor omdat ik me dan ineens weer zo zwak en ziek voel. Me borsten zijn wel echt soepel niet meer rood en doen ook nergens meer zeer.
Maar waarom ik me dan nog zo zwak voel en bijna flauw Kan vallen? Dat vind ik zo verwarrend. Mischien heeft het gewoon wat tijd nodig, maar ik heb hier geen ervaring mee en heb me nog nooit eerder zo gevoeld.

Bedankt voor je reactie
 
@Mootje
Wat vervelend dat het zo is gelopen, t vraagt ook veel van een lichaam de borstvoeding. Ik twijfel enorm wat ik ga doen. Had me voorgenomen om een half jaar te proberen, hij is nu 7 weken. Maar het moet inderdaad wel te doen zijn en niet teveel worden. Vind het heel lastig en dan vooral op emotioneel gebied, vind het zo bijzonder om te kunnen geven en het is waarschijnlijk ons laatste kindje dus in me hoofd schiet het een soort alle kanten op.
 
Terug
Bovenaan