Borstontsteking

Hoi allemaal,

Ik heb sinds vanmorgen pijn in mijn borst. Er zit ook een grote rode plek en ik voel n
Me niet lekker. Echter heb ik geen harde plek in mijn borst.

Wat kan het zijn?
 
Hoi, kan een beginnende borstontsteking zijn. Weet niet of je nog voedt, maar het is dan goed om je baby veel aan die borst te leggen en goed leeg te laten drinken. Verschillende houdingen helpen dan, dus bv ook de rugbyhouding proberen. Je kunt de plek zelf ook wat masseren. Tegen de pijn kun je koude kompressen gebruiken. Succes!
 
Wat hierboven ook al staat, en voor het voeden juist even een warm kompres erop, zodat de melk makkelijker stroomt (verlicht de pijn bij het voeden ook weer enigszins). En masseren tijdens het voeden!
Voeden is pijnlijk, maar mijn ervaring is dat het iedere keer iets minder erg is.

Van de lactatiekundige kreeg ik nog het advies om je borst in een oplossing met magnesiumsulfaat te hangen. Te koop bij de drogist.

Bij koorts of als het niet beter wordt, je huisarts bellen (niet te lang mee wachten!)

Beterschap!
 
Bij koorts inderdaad naar de huisarts. Soms zit de verstopte klier wat dieper in je borst ipv op de oppervlakte en dan voel je hem minder zitten, maar zit er net zo goed. Met een electrische tandenborstel kun je soms ook goed masseren. Verder helemaal leeg kolven en dan je baby laten drinken, die zetten meer kracht dan een kolf kan. Zo heb ik hem er laatst uit gekregen (had toen al 38.5 koorts, maar dat trok toen snel bij gelukkig). Succes!
 
Ik kreeg toen als tip van de kraamzorg om met een elektrische tandenborstel de plek goed los te masseren en paracetamol te slikken om de ontsteking tegen te houden! Succes ermee, hopelijk zet het niet door!
 
Terug
Bovenaan