Borstontsteking ??

Hallo moeders,

Onze "wonderdochtertje" Naury is nu al acht weken oud.

Ik geef borstvoeding, en dat ging tot nu toe uitstekend. Vannacht werd ik wakker vanwege mijn rechter borst die heel gevoelig en veel pijn doet. Het voelt ook hard aan. Ik heb begrepen dat je dit kan verhelpen met masseren en laten doorstromen (afkolven). Heeft iemand anders nog een tip voor mij? Of heb jij dat ook meegemaakt en wat zijn jou ervaringen.
Ik hoop dat het snel verholpen zal zijn.

Groetjes mama inkie
 
Hoi,
Ik geef ook ook borstvoeding en heb dit ook een keer meegemaakt. Wat ik toen gedaan heb is als een gek mijn borst gaan masseren, en toen ik er tijd voor had ook lekker in een warm bad gaan zitten. Vanuit de pijnlijke plek naar de tepel duwen. Wat het beste helpt is dan de borst ingedrukt houden, tot dat je bij de tepel bent (kan dus met twee handen). Het is gewoon de bedoeling dat je zo de melkkanaaltjes weer open masseer en de melk richting de tepel duwt. Als je er koorts bij hebt: je mag paracetamol (max. 6). Bij mij was het de volgende dag weg. Hopelijk bij jou ook zo snel mogelijk, want het is erg vervelend!
Sterkte, Janine


 
Hoi Inkie ,

Je hebt (beginnende) borstontsteking.
Ik legde mijn zoontje vaker aan , hield het warm, d.m.v. warme kruik en douche.
meetal was het na het extra aanleggen al weer over.
Zachtjes meemasseren helpt inderdaad ook.
Hou het in de gaten want je kunt er behoorlijk ziek van zijn.
Sterkte
 
hoi,wat vervelend he borstontsteking!ik heb het ook gehad toen m'n zoon 4 weekjes was.ik had het zo erg dat ik alleen nog maar op m'n rug kon liggen,het advies van de huisarts was om een hele strakke bh aan te doen en daarin nat maandverband dat een paar uur in de vriezer heeft gelegen dat neemt de vorm van je borsten aan.maar ook dat hielp niet en kreeg ik een antibiotica kuur toen was ik er met een paar dagen vanaf!nou meid ik wens je heel veel sterkte!kweet hoeveel pijn je daardoor kunt hebben.
 
Nog even een aanvulling; vermijd tocht of kou erop! Da's echt killing! Dus goed aankleden, geen spannend decollete en visite niet in de deuropening uitzwaaien!

Sterkte!
 
ohhh, ik ken het, niet leuk. Wat ik vondt helpen was warmte ertegen (kruik of onder de douche) en dan masseren en ook afkolven (of eruit spuiten, onder de douche dus), en masseren vooral die harde plekken richting tepel masseren, erg pijnlijk trouwens.

Je moet het wel echt in de gaten houden, vooral of je geen koorts krijgt want dan moet je naar je huisarts en krijg je antibiotica. Sommige mensen zeggen trouwens dat koolbladen helpen, die moet je dan in je bh doen, maar dat heb ik niet geprobeerd.

Succes en sterkte,
Linda
 
tip van de kraamhulp: wat kwark (gewoon de goedkoopste) in een washandje en ongeveer tien minuutjes op de zere borst leggen. Paar keer per dag en het is weg. Veel succes.
 
Terug
Bovenaan