borstontsteking!!!

Hoi allemaal

Toen het forum zo raar deed heb ik een aantal keer geprobeerd om hier een topic over te openen,maar helaas.Dus nu alsnog.

Ik heb afgelopen week een borstontsteking gekregen en wat doet dat een pijn.Ik had geen idee dat dat zo erg kon zijn.Het enige advies dat ik van de huisarts kreeg was koelen en blijven voeden en als het echt niet houdbaar was paracetamol.
Nou ondertussen gaat het alweer een stuk beter,maar mijn vraag is eigenlijk:

-Hebben jullie nog andere tips tegen de pijn of om het herstel te versnellen?

Mijn andere vraag is:

-Kan het komen doordat ik twee voedingen had overgeslagen en niet had gekolfd.
 (ik had ook geen last van stuwing ofzo)

Groetjes Jes

Hoi jes,

je kan maandverband doormidden knippen, drenken in karnemelk en dat ertegenaan doen. Verder kan je de pijnlijke plek in de richting van je tepel proberen weg te masseren. Probeer ook eens om in een andere houding, bijv. de rugbyhouding, te voeden. Bied als eerste de pijnlijke borst aan. Kolf desnoods je andere borst leeg om te voorkomen dat het daar gaat ontsteken.

Het overslaan van de voeding zonder te kolven kan inderdaad voor de ontsteking hebben gezorgd. Daardoor is je borst niet goed geleegd. Daardoor is het gaan broeien en voila: een ontsteking.

Ik hoop dat je wat aan mijn info hebt en dat je er vlug weer vanaf bent.

Groetjes van Marloes

Hallo Jes,

Ik weet het, het is erg vervelend zo'n borstontsteking. Ik heb er inmiddels al twee keer last van gehad en ook ziek van geweest.
Ik ben niet naar de huisarts gegaan maar heb het zelf opgelost. Ik heb mijn borst goed warm gehouden, met een kruik, mijn dochter goed laten drinken, extra gekolfd en extra gedoucht en mijn borst gemasseerd met de douchestraal. Ook tijdens het drinken heb ik de pijnlijke plek gemasseerd. Ook extra rust houden is belangrijk. Dit heeft erg goed geholpen. Binnen een paar dagen was ik er vanaf. Door het toevoegen van warmte stimuleer je de bloedsomloop waardoor je lichaam beter aan herstel kan werken. Ik zou zelf geen koude compressen gebruiken.Dit word volgens mij ook niet geadviseerd bij een borstontsteking, kijk ook maar eens op  google  (beetje vreemd van de huisarts dus). Koude kompressen worden meer gebruikt als je veel last hebt van stuwing.
Een borstontsteking kan voortkomen uit een verstopt melkkliertje en die kan je krijgen van het niet goed leegdrinken van de borst of voeding overslaan. Ook kan je een ontsteking krijgen als je oververmoeid bent, verkouden bent. Ook moet je opletten met wondjes aan je tepel dan zou het een bacteriele infectie kunnen worden en heb je misschien antibiotica nodig. Dit is meestal niet nodig.
Eigenlijk dus gewoon even doorbijten, goed rusten, borst goed leeg laten drinken  en vooral warm houden.

Beterschap!!

Groetjes Joy

Hallo

Ik heb veel gehad aan de volgende onderstaande site.

www.borstvoedingnatuurlijk.nl

Hier kan je brochures afhalen je moet wel even bellen voor de informatie maar het is wel de moeite waard.

Groeten

Diarich

Terug
Bovenaan