borstontsteking!

Oke denk je na een blaasonsteking alles wel gehad te hebben. Nee hoor krijg je ook nog eens borstontsteking! Zaterdag toch maar de huisartsenpost opgebeld had immers zoveel pijn en bijna 40 graden koorts. Weer een antibiotica-kuur (de tweede in twee weken tijd) en een heleboel advies om de pijn te verlichten. Daar ging mijn weekend met kraambezoek alles maar afgezegd. Gelukkig gaat het nu een stuk beter, maar voor iedereen die borstvoeding geeft let goed op! Ga niet op de tocht staan en ook bij de koelkast of vriezer niet te lang blijven staan! En trek op tijd aan de bel als je last krijgt van je borsten denk niet van het gaat wel weer over. Ik ben er de harde manier achter gekomen. En ja ik vindt borstvoeding geven nog altijd leuk, ook al wat daar dit weekend even weinig van de merken. Hopelijk is dit iets éénmaligs.

zodra ik ben bevallen wil ik ook graag borstvoeding gaan geven maar waar ik dus erg bang voor ben is dat ik borstontsteking krijg en daar te laat achter kom.
en dat ik zoveel pijn heb dat ik geen borst voeding meer kan geven door de pijn.

zal goed onthouden wat je hebt gezegd en als ik ook maar iets last heb naar de dokter gaan ( wat mij ook altijd gezegd word is dat je beter een keer te veel aan de bel kan trekken dan dat het te laat is.

hoop voor je dat je borstontsteking snel over is.

liefs debora

Hier ook een borstonsteking gelukkig met minder hoge koorts. De kraamverzorgster zei dat het niet kon in de kraamweek ... nou mooi wel dus.
Hier ook aan de antibiotica ... nog nooit eerder gehad dus erg apart.
Houd je temp. dus in de gaten, en let op met echt pijnlijke en gevoelige borsten .. vooral als het niet wegtrekt na koeling.

O wat vervelend en pijnlijk.
Ik heb er ook dicht tegenaan gezeten.
Rode gezwollen borst die heel pijnlijk was.
Gelukkig was de kraamhulp er op dat moment ook en heb ik veel goede tips gekregen.
Ik heb er eerst een heel warm washandje opgelegd en toen leeggekolfd, harde plekken weggemasseerd en toen ijskompressen in een washandje er op.

Ik hoop dat je er snel vanaf bent!
Veel succes en knap dat je de bv niet opgeeft!

Liefs Danielle

Hoi Debora,

Ik kon gelukkig gewoon blijven voeden en het klinkt misschien raar maar het was juist een verlichting als Sophie bij me wilde drinken. Dan ging de spanning van die borst af en dat was zo fijn. Ook deed ik er voor ik haar aanlegde een warm washandje op de pijnlijke plek en dan kwam de melk sneller op gang waardoor het niet zo lang duurde voor ze melk kreeg. Heb al met al hele goede tips gekregen en zo is het gelukkig allemaal nog meegevallen op één dag na dan met die hoge koorst en zo toen voelde ik me niet zo happy. Nu gelukkig weer een heel stuk beter.

Suc6 alvast met de borstvoeding en geniet ervan want het is gewoon heel leuk en speciaal. Je moet gewoon goed op blijven letten.

Hoi,

Ik weet van mijn zus hoe ziek je kunt zijn van borstontsteking, beterschap!
Ik geef zelf geen borstvoeding, onze kleine meid lag zo te gillen tijdens het voeden dat het niet meer ging en ze viel ook veel te snel af.
Sterkte ermee en ik hoop voor je dat het snel beter wordt!

Terug
Bovenaan