Borstontsteking :-((

Echt balen, het ging zo lekker... Zoë groeit niet heel hard, maar ze groeit wel, dus dat is mooi. Maar vanmorgen ben ik er achter gekomen wat het probleem is...ze drinkt al vanaf het begin minder goed aan mijn rechter borst en vanmorgen voelde ik me prima, tot ik ging douchen. Begon opeens ontzettend te bibberen, kon echt niet stoppen. En ik zag op m'n rechterborst n paar rode strepen. Ik heb onwijs staan masseren onder de douche, voor zover dat ging want onder de douche kon ik nog niet stoppen met bibberen.
Gelijk temp gemeten, 37,8, dus viel op zich nog mee. Daarna met m'n kleren aan in bed, al bibberend m'n kraamhulp gebeld voor advies. Zo fijn, zij is een bekende van ons en mag haar altijd bellen.
Ze heeft me duidelijke instructies gegeven, dus daar ben ik nu mee bezig. Vanmiddag bel ik haar weer even hoe het gaat...
Ik heb dit bij de andere 2 nooit gehad, maar had wel gelijk door waar het omging. Nu maar hopen dat ik er met haar tips snel van af ben, want bah, wat een ellende dit...

Ik blijf dus weer n dagje in bed vandaag, terwijl ik vandaag nou eindelijk eens naar buiten wilde (was er nog niet van gekomen door die regen en die storm de afgelopen dagen...) nou ja, mijn tijd komt wel ;-)

Sorry, moest even m'n verhaal kwijt ;-)
 
Ach jeetje, wat vervelend en pijnlijk. Idd lekker naar je bedje gaan en hopelijk voel je je inmiddels wat beter. Fijn trouwens dat je altijd je kraamhulp mag bellen.

Sterkt!! Liefs Lynn.
 
He dat is balen! Gelukkig wist je waar het om ging, en idd een luxe dat je een kraamhulp hebt die je altijd kunt bellen! Sterkte en snel weer opknappen!!
 
Hey meis

Ik weet precies hoe je je voelt.. Hier helaas ook een borstonsteking. Voelde het zondagochtend al aankomen..zere borst en daardoor een stijve arm.. Na de middag lag ik op de bank in me joggingpak met mijn muts op mijn hoofd onder een fleecedeken met de kachel op 23.. En maar rillen van de kou. Ik ben om 20u naar bed gegaan en geslapen tot 5u toen kwam laurie weer. Maandag ook de hele dag in bed gelegen.. Met koorts..vreselijke hoofdpijn..koud...maar onwijs zweten.. Echt drijfnat..een grote rode plek op mijn borst.. Vandaag gelukkig weer wat beter maar nog niet over..had net ook het idee dat mijn andere borst gaat ontsteken..
Echt pijnlijk ik hoop dat je er snel vanaf bent..
 
Bedankt voor jullie reacties! M'n kraamhulp had het idee dat ik er op tijd bij ben, dus dan zou het mee kunnen vallen.

@Renate, balen dat jij er ook last van hebt. Ik zou in jou geval toch even checken of Laurie idd geen verborgen reflux heeft, want als ze veel bij jou wil drinken, maar ze drinkt je borst(en) niet goed leeg, dan veroorzaakt dat de ontsteking bij jou

Ik vind het moeilijk om te zeggen hoe ik me voel, lijkt wel iets beter, maar slik ook elke 4 uur paracetamol.
Vind het ook wel omslachtig, want ik moet die pijnlijke borst leegkolven, na dat Zoë heeft gedronken. En voor het voeden/kolven warm maken, zodat de melk beter toeschiet. En daarna ijs erop. Mag ook niet te lang kolven, want dan stimuleer ik weer, waardoor Zoë die borst nooit leeg. Best lastig dus....
Op naar n goede nacht en morgen nog even vol aan de bak om van de ontsteking af te komen. Gelukkig is m'n vriend dan ook thuis, dus kan hij zich bezig houden met de andere 2 kids...
 
Ik heb idd ook het advies gekregen om mijn borsten nadat Laurie heeft gedronken leeg te kolven nou er kwam weinig meer uit dus dat is goed. Vanmiddag net mnkolf binnen gekregen dus gelijk alles uitgekookt en in gebruik genomen.
Doe morgen lekker rustig aan.. Neem het ervan dat je man thuis is! Een dag in bed rusten knap je al lekker van op..
 
Ik had gisteravond ook nagekolfd, toen kwam er ook niets. Maar ik heb wel het idee dat de productie aan die ontstoken borst minder is geworden.
De kraamhulp heeft haar weegschaal hier laten staan, omdat Zoë niet zo heel hard groeit, dus dan kan ik haar af en toe wegen. Ik ga dat dan ook maar een keer doen voor en na die ontstoken borst, dan kan ik zien wat zij eruit krijgt...

Bij mij trekt het trouwens helemaal door tot in m'n oksel. Heb jij dat ook?
 
Terug
Bovenaan