borstverkleining

hallo,

zijn er dames die net als ik borstverkleining hebben laten doen. Wat voelde je in het begin van je zwangerschap en nu aan je borsten? heb je er iets voor gekregen om de groei tegen te gaan? zijn er dames die ervaring hebben of iemand kennen die toch ook borstvoeding kon geven?
ik hoor het wel

alvast bedankt
 
eindelijk iemand waar ik over dit onderwerp kan meepraten!! Ik heb in 1997 een verkleining laten doen (bijna 2 kilo lichter)ben nu voor 3e keer zwanger (vorige 2 gingen beide met 22 wkn mis helaas)Eigenlijk voelde ik in het begin v/d zwangerschappen weinig aan mijn borsten, ja gevoelig, maar verder niets eigenlijk. Nu heb ik last gekregen van eczeem wat bij mijn borsten begon....jeuken jeuken jeuken...metholcreme voor gekregen. Mijn borsten zijn eigenlijk niet gegroeid, draag nogsteeds dezelfde bh,s!!! hopen dat het zo blijft. Ik hoop dat ik borstvoeding kan gaan geven, destijds zeiden ze dat het een kans was van 50 procent....
 
5 jaar geleden heb ik een borstverkleining ondergaan. Had toen cup f en is verkleind naar C. Na de zwangerschap 3 jaar geleden heb ik een D overgehouden.
Ben nu 22 wk zwanger van ons 2e kindje en draag momenteel E, maar dat wordt daarna hoop ik weer D.
Heb veel last gehad van borsten, beide keren, hele gevoelige tepels, ik denk net zo als zoveel zwangeren in het begin hebben.
Wonder boven wonder werd ik bij de eerste ook wakker met een nat t-shirt, dus als ik zou willen is misschien zelfs borstvoeding geven nog wel mogelijk.
Alleen zie ik dat niet zitten, maar da's natuurlijk ieders eigen keuze.

En je vraag over iets krijgen om de groei tegen te gaan, daar heb ik nog nooit van gehoord, denk dat het zeker in de zwangerschap niet aan de orde is.

Gr Mosy
 
Ik ben momenteel 39 weken zwanger en heb 8,5 jaar geleden een borstverkleining gehad. Doordat alle belangrijke onderdelen tijdens de operatie aan mijn lijf zijn gebleven zou ik in theorie borstvoeding kunnen geven. Ik ga het zeker proberen maar ga er vanuit dat het niet gaat lukken. Mijn tepels zijn na de operatie heel gevoelig geworden. Ik heb een paar keer gemerkt dat er wat vocht uit komt, maar ja dat geeft nog geen garantie dat de borstvoeding gaat lukken. Ik hoop uiteraard dat het lukt maar zo niet, dan maar over op flesvoeding. Ik heb me in ieder geval voorgenomen om niet mijn kraamperiode erdoor te laten verzieken. Mijn borsten zijn nu een beetje gegroeid, van een volle C naar nu een D-cup. Binnenkort weten we het! Ik zal zeker hier een berichtje posten of het is gelukt!
Succes met de zwangerschap verder...en geniet ervan! Het gaat echt heeeeel snel;-)

An
(9 februari uitgerekend)
 
Ik heb een aantal jaren geleden ook een borstverkleining gehad, van cupmaat h naar cup c.Ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap helemaal geen last gehad van mijn borsten, maar na de bevalling wel,er kwam wel vocht uit toen en mischien had ik wel borstvoeding kunnen geven, maar heb gekozen om dit niet te doen, sinds de operatie heb ik hele gevoelige tepels en eigenlijk het enigste gevoel wat ik erin heb is pijn.Wel waren ze ook iets opgezet en moest ik strakke bh's dragen met koude kompressen tegen de stuwing, maar dat heeft maar een weekje geduurd.En nu bij de tweede zwangerschap heb ik ook nog geen pijnlijke borsten gehad, maar hopen dat dat zo blijft. Dus het kan best zijn dat je borstvoeding kan gaan geven als je bevallen bent, maar zorg wel dat je flesvoeding en flesjes enz. in huis hebt.
en An, succes met de bevalling, nog 8 dagen, spannend zeg!
Groetjes Eefje
19w+6d
 
hall,
allemaal bedankt voor jullie antwoorden.

Ik heb 8 jaar geleden borstverkleing laten doen en allebei mijn tepels zijn verplaatst. Ze zeiden dat ik geen borstvoeding meer kon geven. Nu hoorde ik pas van iemand dat die dat wel kon??
Ik ben zelf nog maar in het begin van mijn zwangerschap en heb af en toe pijnlijke borsten met name bij mijn tepels
 
Mijn tepels zijn ook verplaatst, maar de zenuwen en melkklieren hebben ze in tact gelaten en aan mijn lijf gehouden gedurende de operatie. Daarom is toen gezegd dat het wel mogelijk zou kunnen zijn om bv te geven. Maar als je tepels los van je lijf zijn geweest kan ik me voorstellen dat het niet gaat lukken. Ik heb me erop in gesteld dat het niet lukt, puur uit zelfbescherming. Diep in mijn hart weet ik eigenlijk dat het niet zal lukken omdat mijn tepels gevoelig zijn. Maar ik zou het echt helemaal te gek vinden als het wel zou lukken en vind het ook belangrijk genoeg om het in ieder geval te proberen. We zullen het wel zien hoe het gaat. Aan het begin van mijn zwangerschap heb ik een beetje gespannen borsten gehad en ook wel jeuk, maar dat is al over. Ze zijn ook niet zo heel hard gegroeid gelukkig, maar ja straks met die stuwing....;-)
Ik laat het nog wel weten hoor!
groetjes
An
 
hoi, ben net 7wkn zwanger en hb een jaar geleden borstverkleining gehad. Ging een hoop af, ze zeiden dat ik geen gevoel in mijn borsten en tepels zou hebben en geen borst voeding kon geven, dat laatste weet ik nl. nog niet, maar ik heb er wel gevoel en ze zijn nu ook erg gespannen. afwachten wordt het denk ik
 
Terug
Bovenaan