borstverkleining

Misschien een beetje een rare vraag om hier te stellen maar via google krijg ik alleen maar de 'technische weetjes' hierover.
Ik vroeg me af of er hier mama's zijn die een borstverkleining hebben ondergaan en hoe die dat ervaren hebben.

Groetjes kirsten mv Tyche

Ik heb 2 1/2 jaar geleden een bvk ondergaan, en ik wou dat ik het 10 jaar eerder had gedaan... Ik ben van een F naar een C-cup gegaan en voel me een ander mens!

Wel heb ik erg lelijke littekens. Ik was nog nooit eerder geopereerd en blijk geen mooi "geneesvlees" te hebben. Maar zelfs met lelijke littekens vind ik  mijn borsten  100x mooier dan vroeger! Ik heb er echt veel meel zelfvertrowuen van gekregen.

Als je nog meer kinderen wilt, zou ik er mee wachten want ik heb (mede) door mijn bvk geen borstvoeding kunnen geven. Ik had wel voeding en Isis hapte supergoed, maar het was bij mij afschuwelijk pijnlijk door verklevingen in mijn borsten. Ik heb trouwens littekens in een "anker" vorm, dus rondom de tepel, vanaf de tepel recht naar beneden en een dwars litteken onder iedere borst.

Het herstel was wel pittig, ik ben na 5 weken halve dagen gaan werken en dat was eigenlijk nog iets te snel, waardoor ik wat probleempjes heb gehad met de wondgenezing. Maar al met al zou ik het zo weer doen!

Ik hoop dat je hier iets aan hebt! Als je me wilt mailen; mijn mailadres is myr_1974@hotmail.com

Groetjes,
Myrna, mv Isis

Trouwens, op de Viva-site was een tijd geleden een bijna doorlopend topic op het forum over borstverkleiningen, heb ik veel aan gehad! Kijk op www.viva.nl en dan onder Meepraten - Forum - Lijf.

Succes!

Myrna

Haai!

ik heb in 1998 een bvk gehad! En ik had het ook veel eerder moeten doen... Wel had ik het geluk dat een collega eerder werd geopereerd als ik dus ik kon mooi kijken wat me te wachte stond en uit de eerste hand ervaringen horen. Ik hoefde bij de HA niets te laten zien, die had aan mijn verhaal genoeg, en bij de plastisch chirurg precies hetzelfde!
 De operatie is me reuze meegevallen. Alleen toen ik wakker werd dacht ik dat ze niets meer hadden overgelaten! Ze hebben in totaal 1 KG weggehaald.. Nou je kg gehakt ziet er bij slager voortaan heel gek uit hoor! Het enigste vervelende vond ik de drais die eruit werden gehaald, 2 aan elke kant. Op dat moment heb ik wel even nieuwe scheldwoorden ontdekt! Ik mocht 6 weken niets meer tillen dan 5 kg, en ook niet boven schouderhoogte. Maar ik heb me aardig kunnen redden toen hoor thuis. Gwoon sávonds de stofzuiger beneden laten zetten en de andere zware dingen op de juiste plek en er was niets aan het handje!
Als je extra info wilt hebben of vragen kwijt wilt stel je ze maar!
mariekevanvoorst@hotmail.com

-X- marieke

ik heb ruim 10 jaar terug een borstverkleining gehad
de operatie viel mij 100% mee ook de littekens vallen
op zich wel mee ik ben volgens de oude methode
geopereerd dat wil zeggen dat ze weefsel weghalen
zonder rekening te houden met het eventueel geven van
borstvoeding tegenwoordig schijnen ze daar rekening mee
te houden ondanks die methode heb ik toch nog zelf kunnen
voeden wel met een klein beetje bijvoeding maar dat kan ook
komen door de keizersnede laat je door een arts goed informeren
ik heb toen een gesprek aangevraagd bij een chirurg en die