Borstvoeden op andere locaties en/of in het openbaar

Ik geef dus borstvoeding en wil dat nog wel een tijd blijven doen. Ik begin er nu langzaam aan te wennen om ook bij anderen thuis te voeden. Op de slaapkamer meestal. Normaal gesproken regel ik het zo dat ik een voeding kolf en dat mee neem als ik wat langer van huis ben, maar heel lang blijf ik niet weg. Ook ergens anders kolven heb ik nog niet gedaan.

Nu zijn er moeders die er geen problemen mee hebben om overal en nergens te voeden/kolven en geen schaamte hebben. Maar voor anderen (of voor hun omgeving) is het toch nog een taboe.

Hoe doen de borstvoedende mama's hier dat?

Dat ligt eraan,als ik bij mn moeder of schoonouders zit met fam dan blijf ik gewoon in de kamer zitten op een verjaardag ga ik wel even appart zitten
en tijdens winkelen zoek ik ergens een goed plekje op en zorg ik dat ik iets van een vestje aan heb om de boel wat te bedekken
verder vind ik dat gewoon moet kunnen borsvoeding in het openbaar maar je hoeft niet onodig de boel helemaa; bloot te gooien

liefs jootje

Bij familie en vrienden voed ik gewoon, in één drukke kamer met kennissen ga ik wel even apart zitten. Ik heb wel een hydrofielluier over mijn schouder en borst waar jake dan onder verstopt zit. Ook in één cafeetje doe ik dat zo, maar let ik wel één beetje op welke plek ik neem. Verder bij ouders/schoonouders kan ik normaal voeden, heb altijd een voedingsbh aan en als ik weg ga meestal een voedingsshirt of iets makkelijks waarbij de bovenkant wat weggeschoven kan worden. In één cafeetje voel ik me soms wel opgelaten als jake al hard loopt te huilen en het niet zo makkelijk gaat. smalle stoelen met hoge leuningen zijn zeer irritant. Maar ik vind het niks om steeds apart te moeten zitten om te voeden.

Ik heb trouwens nog geen enkele negatieve opmerking uit mijn omgeving gehoord over voeden in het openbaar. Wel mensen die één aparte ruimte aanboden in restaurants. Ik zit niet open en bloot, kan me voorstellen dat dat voor sommigen nog wat teveel is.

Hoi, ik reageer even vanuit het februari forum. Maar ik ga ook liever even apart zitten. Dit vind ik voor mijn zoontje ook rustiger. Ik probeer meestal voor de voeding weer thuis te zijn, maar als dat niet gaat dan zoek ik een rustige plek op.

Ik voed echt overal. Bij familie en vrienden heb ik er geen moeite mee. Als er niet teveel mensen zitten blijf ik gewoon zitten. Anders ga ik even ergens anders zitten.
Laatst waren we de hele dag onderweg en heb ik in de auto zitten voeden (we stonden wel even stil haha).
En laatst met het mooier weer waren we bij het water en zat ik daar gewoon ik kleermakerszit te voeden. Dan gebruik ik wel een hydrofiele luier zodat ik het een beetje kan bedekken. Ik denk niet dat ik nu nog in kleermakerszit kan voeden omdat Aniek best gegroeid is, maar dan zou ik op zo'n moment ook op mijn zij kunnen gaan liggen.
Als Aniek honger heeft maakt het mij niet uit dat er andere mensen bij zijn, dan vind ik het belangrijk dat Aniek te eten krijgt. Ik zoek wel altijd een rustig plekje op.

Ik voed eigenlijk ook wel overal, in mijn vrienden groep zijn we met 4 new mommy's en iedereen geeft borstvoeding dus als we bij elkaar zijn doen we het gewoon waar we allemaal bij zitten, bij m'n ouders en schoonouders doe ik het ook gewoon, alleen in een restaurant/café ga ik wel even apart zitten. Het gaat niet altijd even makkelijk en vind het dan fijner als ik wat rustiger zit. Ik heb ookal een paar keer achterin de auto gevoed, wij hebben geblindeerde ramen dus niemand die het ziet, vind dat eigenlijk wel grappig, dan zie je al die mensen langs de auto lopen en niemand heeft het door.

Ik ben dus niet van gooi maar lekker overal je tiet eruit, ik hou het liever wat discreter.

Wel een goed punt Imke!

Op mijn trouwdag laatst was er nergens in huis een rustig plekje, aangezien iedereen zich aan het omkleden was etc. Toen ben ik ook gewoon ergens gaan zitten en gaan voeden. Maar het was voor m'n meisje echt enorm onrustig, ze liet steeds los om om zich heen te kijken enzo. Duurde veel langer dan normaal. Toch lukt het me niet echt om over die drempel te stappen. Ik zou wel een rustig plekje proberen te vinden.

Tot nu toe heb ik nog geen andere borstvoedende vrouwen in het openbaar gezien, terwijl ik er juist extra op let haha. Ik probeer wel over die drempel heen te stappen, want dat geeft een stuk meer vrijheid denk ik.

Terug
Bovenaan