Borstvoeding, 1 of 2 borsten per voeding??

Ik ben benieuwd wie er één of twee borsten aanbiedt per voeding.
Ik ben begonnen met 1 borst en dan dronk hij 10 minuten gemiddeld en was hij voldaan maar sinds een paar dagen bied ik na 10/15 minuten mijn andere borst aan en dan drinkt hij nog eens 5 minuten.

Hoe doen jullie het en waarom op die manier? Ben benieuwd....

gr, Sylvia
 
Ik gaf in het begin 1 borst dit ging 3 weken goed daarna merkte ik dat ze er niet voldoende aan had toen ben ik 1 borst volledig gaan geven en de andere borst als toetje ± 5 a 10 min. Zo heb ik nog heel lang borstvoeding kunnen geven (10 mnd). Het beste is om 1 borst volledig te geven want dan krijgt het kindje zowel de voormelk als de vette achtermelk binnen. De 2e borst als toetje geven houdt je BV op peil vooral als je om de 4 uur gaat voeden.
 
Onze zoon heeft geen last van krampjes en is een heel tevreden mannetje, daarom ben ik benieuwd naar de andere moeders die borstvoeding geven.

Verhoudingsgewijs gezien vind ik namelijk dat hij kort drinkt (10 minuten) maar daarentegen klaagt hij nooit.
 
Mijn zoontje is 10 maanden en drinkt op het moment uit beide borsten per voeding.Ongeveer 10 minuten uit een borst en dan nog een paar minuten uit de andere.Met de laatste borst de volgende voeding beginnen.Ik geef op het moment nog maar alleen een ochtend en avond voeding.Als ik merk dat de melkproduktie terugloopt las ik een borstvoedingsdag in waarin ik overdag een paar keer extra geef.De voeding is dan zo weer op peil.
 
Ik geef vanaf het begin 2 borsten per keer. Daar deed ze tien minuten over.

Nu is ze 9,5 maanden en krijgt nog steeds 2 borsten per keer maar neemt nu soms ook lekker de tijd om ff bij te komen bij mama en dan duurt het een half uurtje.

Groetjes
 
Terug
Bovenaan