Borstvoeding 10x

A

Anoniem

Guest
Mijn dochter is 6 weken oud en blijft overdag om de 2 uur eten. Daardoor zit ik nog steeds op 10 voedingen per dag. Ze was in 4 weken tijd een kilo aangekomen dus ze krijgt in ieder geval voldoende...
's Avonds wil ze soms zelfs ieder uur drinken waardoor ik aan 12 of 13 voedingen kom...
Heeft er iemand ervaring mee? Wanneer mag ik redelijkerwijs verwachten dat ze wat minder vaak gaat eten? Of blijft dit voorlopig zo?

O ja, met kolven krijg ik maar max 70 cc per keer voor elkaar. Ik dacht eerst dat ze dus per keer gewoon niet zoveel at maar toen ze de fles kreeg dronk ze 110 cc!

Jullie snappen wel dat de bovenstaande dingen in combinatie mij redelijk aan huis gekluisterd houden (althans ik kan wel weg maar met dochter). Ik ben bang dat ik borstvoeding geven dan niet zo lang vol houdt maar zou dat wel graag willen! Dus TIPS graag dames! Bedankt alvast.

quote: Mvwtje schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('12-12-2008 15:28:56'));

Mijn dochter is 6 weken oud en blijft overdag om de 2 uur eten. Daardoor zit ik nog steeds op 10 voedingen per dag. Ze was in 4 weken tijd een kilo aangekomen dus ze krijgt in ieder geval voldoende...
's Avonds wil ze soms zelfs ieder uur drinken waardoor ik aan 12 of 13 voedingen kom...
Heeft er iemand ervaring mee? Wanneer mag ik redelijkerwijs verwachten dat ze wat minder vaak gaat eten? Of blijft dit voorlopig zo?

O ja, met kolven krijg ik maar max 70 cc per keer voor elkaar. Ik dacht eerst dat ze dus per keer gewoon niet zoveel at maar toen ze de fles kreeg dronk ze 110 cc!

Jullie snappen wel dat de bovenstaande dingen in combinatie mij redelijk aan huis gekluisterd houden (althans ik kan wel weg maar met dochter). Ik ben bang dat ik borstvoeding geven dan niet zo lang vol houdt maar zou dat wel graag willen! Dus TIPS graag dames! Bedankt alvast.

Ik kan me voorstellen dat dit erg vermoeiend voor je is, maar geloof me het wordt beter. Het duurt 6-8 weken voordat je produktie helemaal klopt met  vraag-aanbod en dan  komt er vaak ook weer een regelperiode achteraan.  
Misschien kan  je vertellen hoe een voeding bij jullie verloopt. Dus vanaf het moment dat de kleine komt tot het einde van een voeding.  Het kan zijn dat je daar dan misschien wat mee kan spelen, zodat er wat langer tussen de voedingen zit.....
Ik hoop van je te horen.

Groetjes, Yvette  

Hoi Yvette,
Dank je wel voor je reactie. Dat geeft hoop...;-)

Als ze aangeeft dat ze honger heeft, dat kan verschillen van meteen hard huilen tot eerst handjes sabbelen en zoeken, ga ik haar luier verschonen. Als ze dat nog toe laat 'kletsen' we vervolgens een beetje op de commode en daarna ga ik haar voeden.

Overigens laat ze 's nachts 3 1/2 uur tussen de voedingen dus ze kan het wel! (allang blij om natuurlijk!)  Ik denk als ik overdag probeer te rekken dat ik dan dus 's nachts in de problemen kom. Jij niet? Want ze zal toch dezelfde hoeveelheid willen eten uiteindelijk?!
Pfff, lastig!

Groetjes Marieke

Hoi hoi,

Gefeliciteerd met je kleine meid!
Dit is heel normaal en herkenbaar! Het is eigenlijk heel goed dat ze zoveel drinkt want dat brengt je productie geweldig op gang! Ook is de kans op bijv een borstontsteking kleiner als je kindje zo goed drinkt!
Ook dat s'avonds meer willen drinken heb ik bij mijn jongens gehad!
Ik heb ook tot zeker 6mnd mijn jongens elke 3uur gevoed!
Het is idd een beetje passen en meten, maar het loont dadelijk wel, wat is ze mooi aangekomen he, dat is toch super en allemaal dankzij jou melk!
Als je een keer wat meer tijd wilt laat je iemand een keer een flesje afgekolfde melk geven en voed je meteen als je terug bent zo kun je 1 voeding overslaan en heb toch een keer 4uur om je ding te doen!
Geniet er maar van, het gaat echt zo snel!

Gr Mj

Dat je nu al 70cc kolf is trouwens heel goed hoor, zeker gezien je dochter zo vaak eet!
Met ong 3mnd zal ze wel op de 3uur zitten denk ik, is beetje gem. denk ik!

Gr MJ

quote: mary jane reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('13-12-2008 18:07:00'));

Dat je nu al 70cc kolf is trouwens heel goed hoor, zeker gezien je dochter zo vaak eet!
Met ong 3mnd zal ze wel op de 3uur zitten denk ik, is beetje gem. denk ik!

Gr MJ

Bedankt! Jouw 2 berichtjes beuren me helemaal op!

quote: Mvwtje schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('12-12-2008 15:28:56'));

Op deze leeftijd zijn 10-12 voedingen nog heel normaal hoor!
Wat ze 's avonds wil: heel vaak kort drinken zie je heel vaak bij kinderen van deze leeftijd. Het heeft ook een naam: clustervoeden. Voor een baby is jouw melk meer dan alleen maar eten, het is ook troost, dicht bij mama zijn, en clusterdrinken is voor veel babies een manier om de drukke dag te verwerken op de veiligste plaats die ze maar kunnen verzinnen: bij mama.
Clustervoeden is ook een voorbereiding die kinderen maken om zich vol te tanken voor de nacht, zodat ze langer gaan slapen 's nachts. En het is HEEL goed voor je melkproductie. Daarnaast is het ook een soort 'gedwongen rust' die de natuur jonge moeders geeft, en die je als je nog maar zo kort geleden bevallen bent ook goed kunt gebruiken.

Ik heb het ook een aantal weken gedaan, en ik heb er het beste van gemaakt. Ik installeerde me met baby op de bank of in bed, eten en drinken voor me zelf onder handbereik, afstandsbediening of mooi boek naast me...dat was de laatste periode in een lange tijd van moederen dat ik echt tijd voor mezelf had om eens lekker te lezen!

Het beste is om jezelf er gewoon aan over te geven. En dan opeens is het over!

70cc kolven naast je voedingen is een superopbrengst hoor!

De hoeveelheid die een kindje uit een fles neemt zegt niets over hoeveel een kind uit de borst drinkt, omdat de manier waarop melk uit een borst komt heel anders is als uit een fles. Borstbabies hebben nogal eens de neiging zich te overdrinken aan een fles.

Nu is een goed moment om elke dag met een flesje te oefenen. Maar dan is 20-50cc per dag echt zat hoor!

Hoi Marieke,

Nou ik zie dat je inmiddels ook al meer reacties hebt gehad van nog meer ervaren moeders. Wat ik met mijn vraag bedoelde was meer hoe de voeding zelf verloopt. Dus of je 1 borst geeft of 2, of de 2e alleen als toetje... Wat ik namelijk in het begin deed, was alleen 1 borst geven. Ik durfde de 2e niet te geven, omdat ik dan bang was dat  ik de volgende voeding niet genoeg zou hebben. Ik zag in je andere topic dat je eerder 1 borst gaf en nu 2. Dirksmama gaf al aan dat vraag en aanbod nu beter geregeld is. Dus verder eigenlijk niks meer te zeggen. Maar ik wilde toch even reageren, omdat ik jou natuurlijk iets vroeg en jij daarop antwoordde. Zou beetje raar zijn als ik dan niets meer liet horen. :)

Groetjes maar weer, Yvette

Terug
Bovenaan