borstvoeding 12 keer??

hallo allemaal,

even een berichtje van een kersverse mama....op 2 november 2006 is onze dochter, Bente geboren...het was nogal een heftige bevallen, met 2x mislukte zuignap en tenslotte een keizersnee...Hierdoor heeft zij het Kiss-syndroom, waar ze voor wordt behandeld door een mensendieck therapeut vanaf haar 1e week.
Ik geef haar borstvoeding, en dit gaat naar mijn idee wel goed, ze drinkt prima, zie haar slikken en hoor haar de melk drinken. echter meestal na 5 minuten valt ze op mijn arm inslaap, laat de tepel los...om haar wakker te maken, gaan we haar meestal verschonen en dan drinkt ze nog wel even weer een minuutje of 10, en dan valt ze of weer in slaap, of ze is klaar wakker. Valt ze in slaap, en we leggen haar weg in haar wiegje, dan is ze  meestal met een  half uurje weer  wakker en gaat ze huilen....is ze wakker en dan leggen we haar weg, dan is ze gewoon wakker, huilt ze niet. Ik probeer om de  2 uur te voeden..overdag gaat dit meestal prima, ze komt zelf vaak tegen de 3uur er tussen...alleen snachts is het echt drama...vannacht was  ze er echt elk half uur...(misschien regeldag??,misschien is de borstvoeding niet voedzaam genoeg???)  
Mijn vraag nu is, of het een van jullie bekend voor komt???
verder is ze een heel tevreden baby van 3 weken...ze heeft geen pijnkreetjes meer, door de therapie, dus als ze al huilt dan heeft ze naar mijn idee honger, of voelt ze zich alleen....
zit ook te denken of ze wel lekker in haar wiegje ligt??
Wie wil er even met mij meedenken?

Hoi Kersverse mama,

Jouw bevallingsverhaal klinkt als de bevalling van mijn 1e dochter, brrr! Sinds 5 weken hebben we er nu een 2e dochter bij (gelukkig wel gewoon bevallen!)

Over je voedingsperikelen: zoals jij een kersverse mama bent, is hij/zij een kersverse baby waarbij ook alles nog moet wennen. Voeden op verzoek werkt bij  borstvoeding in de 1e instantie naar mijn idee het beste. Maar nu hij wat ouder wordt, mag er ook wel enige regelmaat in komen. Als ze om het half uur komen, kan het haast niet zijn dat ze honger hebben. Ik laat m'n dochtertje ook wel een half uurtje / uurtje huilen hoor. Om dan gelijk weer aan te leggen, heeft volgens mij niet zoveel zin, toch? Heb je een fopje geprobeerd??? Misschien wil hij nog lekker even sabbelen?

Succes!

hoi!

Gefeliciteerd met de geboorte van je meisje!

Ik kan uit ervaring vertellen dat je de eerste weken heel onzeker kunt zijn, informatie is dan meer dan welkom.
Graag verwijs ik je  naar het borstvoedingsforum: www.borstvoedingsforum.nl
Daar zitten allemaal mama's en ervaringsdeskundigen.
Stel daar je vraag eens en je krijgt zo een boel reacties!

Zelf denk ik niet dat je voeding niet voedzaam zou  zijn, dat is een misverstand waar heel veel vrouwen mee worstelen.
Misschien krijgt je kindje niet genoeg achtermelk binnen waardoor ze niet verzadigd raakt. Begin altijd met voeden aan de kant die je het laatste hebt gehad, zo zorg je dat ze de borst goed  leegdrinkt en dus de achtermelk binnenkrijgt.

Regeldagen komen inderdaad voor, rond de 12e dag,  en rond de 6e week.
Door vaker aan te leggen krik je je productie op.

Blijf je twijfelen, dan kun je altijd een vrijwilliger van een borstvoedingsvereniging bellen. Op de site van het borstvoedingsforum vind je alle informatie!

Veel succes, het komt echt goed!

liefs, Linda ( geef nu voor de 3e keer bv, al ruim 9 maanden )  

fijn..dat er zo snel al een reactie komt!!
en ook fijn dat jullie meedenken..en het ook wel herkennen...
ze wil absoluut geen fopspeentje..die spuugt ze zo weer uit...dat is ook het geval met de kunstvoeding die het ziekenhuis haar eerst wilde geven...dat weigerde ze ook...
ik ben inmiddels ook even wezen snuffelen op de borstvoedingsforum, en daar las ik mijn verhaal verscheidene malen...dat geeft voor mij wel aan dat het volgens mij prima gaat met ons meisje...maar dat ze nog erg moet wennen aan het hier zijn...en ook een stuk geborgenheid zoekt...die krijgt ze ook wel...
er is wel benoemd dat je eigenlijk je baby niet binnen een uur moet aanleggen..
nu de kleine roept....

Hoi, je weet nooit hoeveel je kind precies drinkt en soms zitten er meer voedingsstoffen in een kleinere hoeveelheid dus wegen voor en na de voeding zoals ze vroeger deden heeft ook geen zin. Mijn dochter is  nu 8 maanden maar haar eerste 4 maanden zat ze elke dag minstens 12 keer per 24 uur aan de borst. soms nog vaker. Een speen wou ze niet en ze dronk echt elke keer dat ze aan de borst zat. Ze had totaal geen routine in haar voeden. Maar borstvoeding maakt niet dik dus je kunt nooit teveel geven. Als jij je prettig voelt bij heel vaak voeden moet je dat gewoon doen.

ten eerste gefeliciteerd met je kleine meisje.
denk nooit dat je borstvoeding niet voedzaam genoeg is, borstvoeding heeft altijd de juiste voedingswaarde die je kind nodig heeft.
Misschien is het dag en nachtritme van je kindje nog niet helemaal goed. Overdag hoort ze natuurlijk van alles (net als in de zwangerschap) en dat is gezellig en vertrouwd. 's nachts is het helemaal stil en dan voelen veel baby's zich een beetje eenzaam.
Misschien kun je een bedje naast jouw bed zetten zodat ze je hoort en ruikt, een tiktak wekker in haar kamer kan ook weleens de oplossing zijn of de radio heeeeel zachtjes aan.
Ik weet dat het vermoeiend is om er iedere nacht zoveel uit te gaan, maar volgens mij hebben veel baby's dit, het gaat echt over, probeer overdag je rust te nemen, zo kan je er 's nachts wat beter tegen.
Geniet van je kleine meisje, groetjes Martine

Terug
Bovenaan