borstvoeding 200 cc, nu 1 flesje "kunst"--> ook 200 cc?

Hallo allemaal,

Even een korte beginnersvraag (hoewel ik geen beginner meer ben).
Mijn zoontje is 6 maanden en ik ga nu 1 voeding van mijn werkdagen vervangen door kunstvoeding. Helaas, helaas ik krijg het niet bijgewerkt met kolven. Ik heb me er inmiddels overheen gezet.
Maar nu zit ik met de volgende vraag (zie titel). Borstvoeding is veel lichter verteerbaar dan kunstvoeding. Borstvoeding krijgt mijn zoontje 200 cc (op werkdagen uit de fles). Moet ik de kunstvoeding dan ook 200 cc geven of kan dit wat minder zijn??

Ik kan me er iets bij voorstellen dat hij anders er wel eens behoorlijk last van kan hebben de eerste keer/keren.

Alvast bedankt.

Groetjes marieke

je kunt bv met kunstvoeding mengen.
VB 90 cc water 3 schepjes voeding 100cc borstvoeding.
Op die manier is voor je kindje de ovrstap misschien makkelijker.
en voor de rest denk ik uitproberen.
HIj mag flessen van 200cc.
Probeer het een paar keer en maak dan indien nodig de flessen kleiner.
Je weet natuurlijk niet hoeveel hij over de dag drinkt omdat hij maak ik uit je verhaal op nog borstvoeding ook krijgt vers van de pers zeg maar.
Dus gewoon proberen.
Je komt er vanzelf achter wat het beste werkt.

hoi kaatje,

Bedankt voor je snelle antwoord. Ik ga het voor morgen inderdaad zo doen. Ik heb 2 flesjes van 170 cc borstvoeding. Dus daar kan dan mooi 30 cc (=1 schepje) poedermelk bij. Zo kan hij inderdaad wennen. Ik ben benieuwd hoe het zal gaan. Maar waarschijnlijk merkt hij daar nu nog niet veel van, omdat er naar verhouding veel borstvoeding bij zit.

Groetjes Marieke

Terug
Bovenaan