Borstvoeding 2de na niet lukken 1ste

<p>Hoi,</p><p>in jan 2018 ben ik bevallen van onze eerste dochter. Ik wilde graag borstvoeding geven maar ik kwam erachter dat ik vrijwel geen melk produceerde (dochter bleeft afvallen).</p><p>Nu verwachten wij in oktober onze 2de dochter en wil ik het graag weer proberen, maar ben ik bang dat het weer niet zal lukken.</p><p>Is er iemand die dit ook heeft meegemaakt en waarbij het bij de 2de wel is gelukt? </p><p>Groetjes! </p>

Ik heb zelf geen ervaring maar volgens mij kan dit best hoor! Misschien heeft het zin om vooraf alvast een lactatiekundige in te schakelen? Zij kan je hopelijk wat meer uitleggen en eventueel gelijk vanaf het begin meekijken om zo goed mogelijk te helpen...

Hej! Ik zou de hulp van een lactatiekundige inschakelen, en misschien alvast wat proberen te kolven en invriezen (kun je je eigen melk bijvoeden terwijl je productie op gang komt) mijn kleine was ook veel afgevallen, hij zat net op de grens dat de verloskundige bijvoeding wou gaan geven. maar mijn kraamverzorgster had alle vertrouwen erin dat het wel goedkwam! En inderdaad na 4 dagen begon ik stuwing te krijgen en toen kwam het echt goed op gang. En toen begon uk lekker te groeien :) 

Ik had bij mijn 1e ongelooflijk veel pijn en heb na 2 weken opgegeven. De 2e toch weer geprobeerd, geen centje pijn en ruim 1.5 jaar bv kunnen geven.
Leg je zorgen neer bij een lactatie kundige en ga ervoor!