Borstvoeding 2de na niet lukken 1ste

<p>Hoi,</p><p>in jan 2018 ben ik bevallen van onze eerste dochter. Ik wilde graag borstvoeding geven maar ik kwam erachter dat ik vrijwel geen melk produceerde (dochter bleeft afvallen).</p><p>Nu verwachten wij in oktober onze 2de dochter en wil ik het graag weer proberen, maar ben ik bang dat het weer niet zal lukken.</p><p>Is er iemand die dit ook heeft meegemaakt en waarbij het bij de 2de wel is gelukt? </p><p>Groetjes! </p>

Ik heb zelf geen ervaring maar volgens mij kan dit best hoor! Misschien heeft het zin om vooraf alvast een lactatiekundige in te schakelen? Zij kan je hopelijk wat meer uitleggen en eventueel gelijk vanaf het begin meekijken om zo goed mogelijk te helpen...

Hej! Ik zou de hulp van een lactatiekundige inschakelen, en misschien alvast wat proberen te kolven en invriezen (kun je je eigen melk bijvoeden terwijl je productie op gang komt) mijn kleine was ook veel afgevallen, hij zat net op de grens dat de verloskundige bijvoeding wou gaan geven. maar mijn kraamverzorgster had alle vertrouwen erin dat het wel goedkwam! En inderdaad na 4 dagen begon ik stuwing te krijgen en toen kwam het echt goed op gang. En toen begon uk lekker te groeien :) 

Ik had bij mijn 1e ongelooflijk veel pijn en heb na 2 weken opgegeven. De 2e toch weer geprobeerd, geen centje pijn en ruim 1.5 jaar bv kunnen geven.
Leg je zorgen neer bij een lactatie kundige en ga ervoor! 

Bij mij wilde het de eerste keer ook niet goed lukken, wel alles geprobeerd. Speciaal kolf schema, twee keer aanleggen per voeding, veel water drinken, speciaal kruidenpreparaat "boezemvriendjes" geslikt en later ook domperidom. Massage, hete washandjes, baby op de boezem laten liggen. Verschillende lactatiekundigen bezocht. Het enige waar ik echt fan van was, was de borstvoedingshulpset. Eenvoudig, maar kon daardoor aan de borst voeden terwijl ik toch bijvoeding kon/ moest geven. Uiteindelijk vier maanden vol gehouden totdat ik letterlijk geen melk meer had. Heb nooit volledig voeding kunnen geven. Ik hoop deze keer op meer succes, maar zal bij het achterblijven van melkproductie weer de hulpset gebruiken.
Misschien is die hulpset ook wat voor jou? Wens je veel succes!

Bij mij wilde het de eerste keer ook niet goed lukken, wel alles geprobeerd. Speciaal kolf schema, twee keer aanleggen per voeding, veel water drinken, speciaal kruidenpreparaat "boezemvriendjes" geslikt en later ook domperidom. Massage, hete washandjes, baby op de boezem laten liggen. Verschillende lactatiekundigen bezocht. Het enige waar ik echt fan van was, was de borstvoedingshulpset. Eenvoudig, maar kon daardoor aan de borst voeden terwijl ik toch bijvoeding kon/ moest geven. Uiteindelijk vier maanden vol gehouden totdat ik letterlijk geen melk meer had. Heb nooit volledig voeding kunnen geven. Ik hoop deze keer op meer succes, maar zal bij het achterblijven van melkproductie weer de hulpset gebruiken.
Misschien is die hulpset ook wat voor jou? Wens je veel succes!

Had je bij de eerste een lactatiekundige ingeschakeld? Dat zou mijn advies namelijk zijn..
Slechts 2% van de vrouwen man fysiologisch geen voldoende BV geven (& als ik bijv het verhaal J V lees, denk ik dat dat het geval bijv bij jou was?) in andere gevallen is het toch vaak geval van verkeerde techniek, mondmotoriek, of BV Ondermijnende adviezen (zoals op klok voeden of speen gebruiken etc).
dus als je het wilt.... maak een borstvoedingsplan (KIIND), meld je op fb aan bij het borstvoedingsforum & heb een LK achter de hand :)!

Terug
Bovenaan