Borstvoeding 4,5 maand

Ik heb een dochtertje van 4,5 maand (geboren bij 36 weken) ze krijgt volledig borstvoeding. Alleen wil ik zo graag een nachtje doorslapen. En liefst meerdere natuurlijk. Ik ben nu erg in dubio of ik wel moet doorgaan met de BV.
Schema BV
9.00-12.00-15.00-18.00 dan rond 22.00 (slapend) en dan komt ze 1a2x in de nacht.
Of is dit gewoon normaal en wil ik gewoon te snel.
Ben erg benieuwd naar jullie advies en of ideeën
 
Dat zijn pittige tijden hè met die nachtvoedingen! Begrijp de wens helemaal! Maar volgens mij ligt het niet zozeer aan de voeding maar aan je kindje, of ie al wel of nog niet toe is aan doorslapen. "Helaas" hoort dit er echt nog even bij (al zijn er zeker kindjes die al sneller toe zijn aan doorslapen, maar ook veel pas later). 
Misschien zou je een voeding met (gekolfde)melk door je partner kunnen laten geven? Pakt ze een droomvoeding met flesje denk je? Dan zou je vroeg mee naar bed kunnen, geeft hij de droomvoeding en kan je tot de volgende voeding slapen. Dat zijn toch ineens een paar aaneengesloten uurtjes! 
 
Ik denk dat je een beetje snel wilt zijn. Wat totaal begrijpelijk is! Die nachtrust wordt erg gemist de eerste tijd haha. (Mijn dochter is net 1,5 maand).
Maar de kleine zal langerzamerhand steeds minder BV vragen. Je gaat van zeker 10x over een gehele dag, naar ongeveer 5. Zoek maar eens online.
Als jeje verder nog goed voelt om BV te geven, houdt vooral nog eventjes vol. Het trekt vanzelf bij en je nachtrust zal hopelijk wat meer gegunt worden. Gaat het teveel van jezelf vragen, belast jezelf vooral niet met iets wat niet prettig meer voelt.
 
Terug
Bovenaan