Borstvoeding afbouwen & kolven voor later

Ik vraag me al een tijdje af hoe dit zit. Als ik nu kolf en stop met borstvoeding geven en deze melk bewaar om vervolgens dan de komende maanden bjj elke voeding te mengen met flesvoeding. Geeft dit dan de beste voordelen? Dan krijgt ze ‘langer’ gekolfde melk en heeft ze langer profijt van de voedingsstoffen uit mijn melk.<br /><br />Of heeft dit geen nut en werkt dit niet zo?<br />De samenstelling van borstvoeding is natuurlijk altijd anders. Als ik kolf na een sessie borstvoeding heeft ze diezelfde melk al eens gedronken. <br />Heeft het nut om dit dan toch te bewaren zodat ik haar voor een langere tijd steeds deze kleine beetjes kan mengen met flesvoeding zodat ze langer mijn borstvoeding binnen krijgt? <br />Of werkt dit niet zo? Ben heel benieuwd hoe dit werkt<br /><br />

Heeft zeker nut! In bv zitten altijd antistoffen die niet na te maken zijn. Mooi en knap dat je dat zo wil aanpakken. Succes!

Ik ben geen expert op dit gebeied, maar vraag me af of dit zo werkt. Uiteindelijk krijgt ze evenveel borstvoeding binnen als je nu alles geeft en dan overgaat op kunstvoeding dan wanneer je gaat mengen. Bovendien smaakt borstvoeding heeeel anders dan kunstvoeding dus weet niet of je kindje deze verschillende smaken zal accepteren.
Bovendien: je borstvoeding verandert verloop van tijd qua samenstelling. Dit past zich aan aan de leeftijd en dus behoefte van de baby. Ik weet niet hoe oud je kindje nu is, maar de gekolfde melk rond bijv 2 maanden, is minder geschikt om te geven als je kindje 5 maanden oud is. Ook iets om over na te denken.
Ik zou al met al denk ik gewoon eerst de borstvoeding opmaken en dan overgaan op kunstvoeding. Maar dat is dus gebaseerd op mijn gevoel en niet wetenschappelijk onderbouwd ?
wellicht eens een lactatiekundige vragen? 

Heeft zeker nut hoor!Het klopt wel dat er gezegd wordt dat borstvoeding zich aanpast aan de behoefte van je kindje, maar dan nog zitten en blijven er antistoffen in de voeding zitten die zéker goed zijn! Je gebruikt het dan immers als extraatje ☺️

Ik zou alleen (maar dat is echt puur enkel een tip hoor) wel alleen mengen als je zeker weet dat je kindje de flesjes altijd leegdrinkt.
Anders zou ik namelijk eerst álleen borstvoeding geven én daarna nog kunstvoeding (moet je wel ff twee flesjes klaarmaken?)
Want anders blijft het over en is het zonde van de borstvoeding die je juist nog wil geven, en na ongeveer 1 uur kan/moet je dan de opgewarmde voeding weggooien..
Kan natuurlijk wel alleen als je kindje beide smaken makkelijk accepteert!
Ik had dat geluk toen ik 50/50 deed opgegeven moment, mijn dochter dronk álles, als er maar voeding uit de fles kwam? Ene keer borstvoeding, andere keer flesvoeding gaf ik.

Je kunt ook om en om doen. Flesje bv en de keer erop flesje kv. Ik deed dat in mijn kraamtijd omdat toen het voeden nog niet goed lukte. Mengen lijkt me ingewikkeld en niet nodig?

Voor zover ik weet wordt het afgeraden om borstvoeding te mengen met kunstvoeding. Mij werd altijd verteld dat dit kan gaan klonteren ofzo. Dan zou ik eerder de flesjes om en om geven, dus bijvoorbeeld sochtends flesje borstvoeding, en volgende fles kunstvoeding

Terug
Bovenaan