borstvoeding afbouwen hoeveel cc fles??

Ik bouw mijn borstvoeding langzaam af en ben begonnen met voeding 4 door fles te vervangen. Mijn zoontje is 3 weken en 4240 gram. Is 100 cc dan voldoende?? Vaak pakt hij er maar 80 cc van.

Martine

Ha Martine,

ik ben na een week overgestapt op de fles en ons dochtertje (nu ook 3 weken) krijgt nu 6 voedingen van 120 cc...zij drinkt dit wel helemaal en ze is iets zwaarder dan jouw zoontje (rond de 4400 gram). Ik denk dat je met 100 cc aardig goed zit.

Omdat ik in 1x ben gestopt met de borstvoeding kan ik je daar verder niet mee helpen.

Succes!

Groet, Kaatje

Hoi Kaatje

Hoe ben je in een keer gestopt? Afkolven? Geen stuwing? Waarom ben jij gestopt? Ik vind borstvoeding een drama en een aanslag op je weerstand en energie.

Groetjes
Martine

Hoi hoi,

ik ben gestopt omdat ik er doodongelukkig van werd. Ons dochtertje was onrustig en ik daardoor ook. Schoot helemaal in de stress als ik weer moest voeden. Mijn melk liep terug en ik had het er niet voor over om te gaan kolven enzo...mede omdat ik al negatieve ervaringen had met borstvoeding bij onze oudste (nu 2).

Ik ben gestopt en had wel een beetje last van stuwing. Ik heb, als er echt flinke spanning op stond, steeds een beetje gekolft om de ergste spanning eraf te halen en dat heb ik steeds meer gerekt (dus eerst na 4 uur, toen na 8, etc.) Ik heb verder geen last gehad en na een paar dagen was alles al behoorlijk terug gelopen.

Was jouw zoontje nou van de 26e of niet? Ons dochtertje is ook de 26e geboren.

Nou, succes ermee.

Groet, Kaatje

Ja, van de 26ste. Toevallig!
Ik stop omdat ik het maar niks vind en omdat ik straks op het werk niet wil kolven. Ik bouw rustig aan af.
Goed om te weten dat je de spanning eraf kunt kolven zonder dat je het afbouwen in gevaar brengt.

Groetjes
Martine

Terug
Bovenaan