borstvoeding afbouwen na 5 weken

A

Anoniem

Guest
Ik geef nu borstvoeding 8 keer per dag.
Ik wil dit afbouwen. Heeft iemand tips? Ervaringen?
Hoelang gaat dit ongeveer duren? Dan kan ik me ergens op instellen.
Ik dacht zelf te starten met het geven van flesvoeding om 16.00. En dan na 3 dagen de 10.00 weglaten. Zoiets?

Hoi,

Heb zelf 7 weken bv gegeven, ik ben toen in overleg met het cb gaan afbouwen.. Hier is het advies, elke 3 dagen een voeding tevervangen voor een flesvoeding, maar je kan ook sneller, ligt aan hoeveel last je krijgt je moet echt rustig afbouwen ik wilde ook te vlug en dan krijg je enorme pijn en stuwing..

Je moet de voedingen waar van je denkt dat je het meeste hebt, het laatste laten vallen vaak zijn dat de ochtend en de avond voeding.. sommige mama's geven nog heel lang alleen de ochtend, ik ben gewoon helemaal gaan stoppen..

Ik merkte dat het bij mijn meisje heel goed ging op de fles dus was al snel helemaal over( binnen een week ) maar toen was voor mij het leed nog niet geleden natuurlijk, ik heb haar op de momenten dat ik last had even aangelegd tot de spanning eraf was, en dat hielp, je moet zelf ook een beetje kijken hoe jij erop reageert, maar als je het via het schema doet, en je praat over 7 voedingen dan moet je zeven keer 3 dagen rekenen, wil je klaar zijn.

Succes hoor en als je vragen hebt hoor ik het wel.
Groetjes Debbie mama van Fleur 3 maanden

Hoi hoi,

Ik ben met 5 weken ofzo 1 borstvoeding gaan vervangen voor een flesje om hem daaraan te wennen. Met 8 weken ben ik verder gaan afbouwen met 1 voeding per week (maar het kan sneller geloof dat 3 dagen ook kan, dan zijn je borsten er een beetje aan gewend). Wel is het verstandig in het begin tussen twee borstvoedingen een fles voeding in te zetten dus bijvoorbeeld  eerst een middag voeding en als je borsten er aan gewend zijn een ochtend voeding. Dan heb je daartussen weer een borstvoeding. Omdat ik het zo rustig heb afgebouwd kreeg ik maar een klein beetje last van stuwing. Maar als je het sneller doet, krijg je meer last van stuwing.
Succes ermee...

Terug
Bovenaan