Borstvoeding afbouwen/stoppen?

<p>Hi allemaal, mn zoontje is nu 13 maanden oud. Hij krijgt nog borstvoeding in de ochtend, soms in de middag als hij erom vraagt. In de avond als hij al laat heeft gegeten (18.00) en als hij eerder heeft gegeten krijgt hij ipv BV een bakje yoghurt om 18.30 en dan naar bed. Hoe en wanneer zijn jullie gaan afbouwen? Hoe oud was je kindje toen je volledig stopte? Ik vind het nog fijn, maar na een tijdje moet er toch gestopt worden dus ben ik benieuwd naar ervaringen :) </p>
 
Ik wilde eerst stoppen toen mn dochter 1 werd, maar vond het toch nog fijn om door te gaan. Na 10 maanden was ik weer zwanger dus toen was mijn plan om door te gaan tot de 2e geboren zou worden. Alleen toen stopte mijn dochter er zelf mee rond 17 maanden. Ik vond dat eerlijk gezegd moeilijker dan verwacht. Het is echt een periode die je afsluit, zeker als je zo lang bv gegeven hebt. Meeste kindjes stoppen dus ook vanzelf ermee. Ik weet niet of dat bij jou ook een optie is? Ik deed op een gegeven moment wel als ik er niet was, kreeg ze niet. Ik ging niet meer kolven ofzo. Dan heb je toch iets meer vrijheid.
Nu is ze 19 maanden en ik 38 weken zwanger en wil ze opeens wel weer af en toe drinken (geen idee of er wat uitkomt). Ik laat het lekker zo, omdat ik het zo fijn vind.
 
Ik ben eerder gestopt, toen mijn kindjes 11 en 12 maanden waren. Beiden begonnen te bijten. Na 9 maanden gestopt met kolven, ik kon ook met gemak 1 of 2 of 3 voedingen over slaan. Niet echt aandacht hoeven besteden aan het afbouwen, het ging vanzelf.
 
Ik ben gestopt toen mn dochter ongeveer 1 was. Ze kreeg toen al een paar weken alleen nog voor het slapen gaan. De rest had ik al afgebouwd. Van de ene op de andere dag niet meer gegeven voor het slapen gaan en geen problemen gehad. Ze ging gewoon slapen en sliep ook gewoon door zoals ze altijd doet. Ik had vanaf het begin in m'n hoofd om te stoppen met een jaar. Dus geestelijk was ik er toen ook wel klaar mee toen het zover was. Ben nu zwanger van de 2e en wil het weer een jaar gaan geven als het lukt. 
 
Terug
Bovenaan