Borstvoeding, afbouwen tepelhoedje pijnlijk

Hallo,

Ze zijn bij mij begonnen met het tepelhoedje in het begin. Ik ben deze nu aan het afbouwen. Ze drinkt goed zonder tepelhoedje alleen doet het mega pijn. Het is een stekende pijn. Komt dit doordat ze mijn tepel met tepelhof niet ver genoeg in de mond heeft? Of is dit dan weer de pijn waardoor ik heen moet. Dat mijn tepel nu weer moet wennen aan het voeden zonder tepelhoedje?

Ik geef ook borst voeding maar het mag geen pijn doen hebben ze mij verteld. Het aanhappen kan even pijnlijk zijn maar als ze drinken mag het geen zeer doen. Dan mis idd niet ver genoeg alles in de mond. Lactatie deskundige kan je altijd raadplegen die kan met je mee kijken om te zien waar je tegen aan loopt.
succes hoop dat het snel beter mag gaan☺️

Na maximaal 10 a 15 seconden zou eventuele pijn weg moeten zijn. Dit geldt normaalgesproken alleen voor de eerste par weken maarisschien in jouw geval nu ook vanwege het afbouwen van het teoelhoedje. Mocht de pijn dan niet weg zijn dan is het toch echt het aanhappen. 

Dankjewel! Ik heb inderdaad het vermoeden dat het hem in het aanhappen zit. Vandaag gepobeerd op deze manier. Starten met tepelhoedje en nadat ze n paar slokjes gehad heeft het tepelhoedje weghalen en dan hapt ze beter aan op de gewone tepel. Hopelijk lukt het om op deze manier helemaal af te bouwen en goed aan te happen zonder tepelhoedje

Wat knap dat je aan het afbouwen bent zeg! Oh ik herken het zo erg die stekende pijn. Ik heb het ook erg gehad na het afbouwen van het tepelhoedje. Ik merkte bij mij dat het erger was als hij meer honger had, alsof hij dan veel harder of agressiever dronk. En het hielp bij inderdaad ook om met hoedje te beginnen en dan na de toeschietreflex zonder verder te voeden, twee minuutjes ofzo. Toch duurde het bij mij wel zon zes weken oid voor mijn borsten er weer aan gewend waren en niet meer zon stekende pijn hadden.. 

Ik heb dat ook gehad. Ik deed haar aan de borst zolang ik het vol hield en deed dan het hoedje er weer op.  En bouwde dat langzaam af.  Heeft inderdaad ook bij mij wel een paar weken geduurd maar de aanhouder wint ;)

Terug
Bovenaan