Borstvoeding afbouwen tips

<p>Hallo,</p><p>ik wil beginnen met het afbouwen van borstvoeding.</p><p>Mijn dochter is bijna 5 maand en vind het nu wel goed geweest.</p><p>ik geef nu 6 voedingen per dag en elke voeding maar 1 borst.</p><p>Iemand tips over afbouwen?</p>
 
Je bouwt telkens 1 voeding af. Maakt niet zoveel uit met welke je start, wat jij prettig vindt. Als je na een aantal dagen geen stuwing meer hebt kun je de volgende voeding afbouwen. Zorg dat je telkens om en om afbouwt. Dus als je als eerste de 5e voeding hebt afgebouwd, niet daarna de 4e of 6e afbouwen. 


Let op dat je geen borstontsteking krijgt. Stuwing geeft je lichaam een seintje dat er minder melk gemaakt moet worden en is dus nodig. Maar krijg je schijven, harde plekken, pijn of rode vlekken dan kun je het beste weer even voeden of afkolven. 
 
Er zijn daar inderdaad op bovengenoemde website schema's over te vinden en anders op te vragen bij consultatiebureau. Ggd heeft overigens ook een chat voor vragen. 
 
Hoi hoi! Ik zelf ben eerst gaan schuiven qua tijd. Eerst wat langer tussen de voedingen laten en dan, als je voelt aan je borsten dat het lukt, een voeding over slaan. Je zal eerst wat meer druk gaan voelen, maar dat is logisch. Let wel dat je niet teveel druk voelt, want je wilt geen ontstekingen!
Lukt dat goed dan kun je een volgende afbouwen (als je dat zou willen)

Zelf deed ik t eerst een half uur uitstellen, dan een uur en zo door. Alleen moet je ook even kijken hoe je t dan doet qua voeden. Die voeding opvangen met fles of t eetritme misschien iets aanpassen. Dat is even aanvoelen :)

Succes!
 
Terug
Bovenaan