Borstvoeding afbouwen

<p>Ik wil met ingang van 1 maart a.s. borstvoeding gaan afbouwen. Ik geef nu nog 6 a 7 voedingen per dag en op de 3 dagen in de week dat ik werk, kolf ik 3 keer en krijgt hij dus 3 flesjes afgekolfde melk. De voedingstijden zijn ongeveer als volgt: Meestal 1 x in de nacht tussen 03.30 -06.00 uur (soms 2 x of nog een extra keer rond 7/8 uur 's ochtends) 10 uur 13 uur 16 uur 19 uur 22 - 23 uur Als ik kolf op werk, dan doe ik er wel 30 min. over (als het niet langer is) om te kolven tot het melk er vanzelf mee stopt. (Dit is de bedoeling toch?) Ik kolf wel een stuk meer dan hij normaliter drinkt. Fijn voor mijn voorraad, maar nu ik wil gaan afbouwen vraag ik me af of dit wel de bedoeling is? Zelf denk ik dat ik het beste als eerst de voeding van 13 uur kan afbouwen en vervangen voor kunstvoeding en dan daarna die van 19 uur. En welke volgt dan daarna? Als jullie denken dat ik het beter op een andere volgorde kan doen, dan hoor ik dat heel graag. Het gaat me er vooral om dat er als eerst 1 voeding wegvalt die ik nu kolf op werk (10-13-16 uur). En wat nu als ik erge stuwing krijg, kan ik dan beter al eerder kolven of alleen de spanning er af kolven? Ik heb geen haast met het afbouwen en hoop dat mijn productie het toe laat om in ieder geval enkele voedingen nog te kunnen geven tot hij 6 maanden is (dus tot 5 april). Ik hoor graag jullie tips en advies!</p>
 
Hoi! Wat een luxe dat je zoveel kan kolven! Ik zou als eerste beginnen met minder lang kolven, alle melk die je kolft wordt ook weer door je borsten aangemaakt namelijk. Dus door korter te kolven maken je borsten minder melk aan. Uiteindelijk zou je dan een kolf/voedingsbeurt over kunnen slaan, en dan nog verder afbouwen, ongeveer 1 voeding per week laten vallen. Als je veel stuwing hebt, alleen de druk afkolven en nog voorzichtiger afbouwen. Succes!
 
Dank je wel voor je reactie! Ja inderdaad, ik ga eerst minder lang kolven. En ik heb nu ook al af en toe dat ie maar uit 1 borst drinkt ipv 2 en dan zit er dus voor 1 borst ook ineens 6 uur tussen. Ik voel wel stuwing, maar het is te doen.. ik ga gewoon de druk er af kolven als ik merk dat de stuwing te erg is. Morgen op werk korter kolven en wil vrijdag hem een 1ste keer kunstvoeding geven. Mocht ik dan te veel stuwing hebben, dan kolf ik gewoon kort :)
 
Terug
Bovenaan