Borstvoeding afbouwen

<p>Dag allemaal,</p><p>Ik heb een zoon van 2,5 maand oud en ga in januari weer aan het werk. Nu wil ik straks de borstvoeding gaan afbouwen en (als mijn productie het toe laat) alleen de late avond voeding en ochtendvoeding nog borstvoeding geven. Nu geef ik op dit moment 1 borst per voeding. Hier heeft hij genoeg aan en 2 borsten wilde hij eigenlijk nooit drinken. </p><p>Als ik ga afbouwen zal hij uiteindelijk elke borst maar 1 keer per dag drinken. Is het beter om vanaf nu toch weer te proberen om 2 borsten aan te bieden?  Ik merk dat mijn productie namelijk inmiddels ook echt is afgestemd op 1 borst per voeding.</p><p>Hoor graag jullie tips en ervaringen!</p>
 
De kans dat het lukt om straks maar 1 voeding per dag te geven is erg klein. De meeste vrouwen kunnen pas vanaf 9 mannen of nog later minder voedingen per dag geven zonder dat hun productie achteruit gaat. Maar als je het toch wilt proberen kun je voorlopig 1 borst blijven geven. Als je zoontje daar niet meer genoeg aan heeft kun je ook de 2e borst aanbieden.
 
hoi!
ik denk dat je er eerder rekening mee moet houden dat de voedingen  per borst minder worden. Dit zal betekenen dat je per voeding 2 borsten kan aanbieden. 
het is niet nodig om dit nu al toe doen, maar biedt het gewoon aan mocht je denken dat een borst wat is teruggelopen in de voeding. 
kleintjes geven het zelf goed aan.
 
 
 
Terug
Bovenaan