Hoi hoi,
Ik ben begonnen met de eerste voeding in de ochtend te vervangen door kunstvoeding. Ik geef mijn zoontje gewoon nutrilon 2.
Mijn redenatie achter de eerste voeding is dat borstvoeding laxerend werkt en hij echt nog borstvoedingpoepluiers kon hebben (alles onder ?). Ik hoopte dat dit er dan voor zorgde dat hij door de wisseling geen last van verstopping of iets dergelijks kon krijgen en geleidelijk kon wennen aan de andere voeding. Dan had hij heel de dag nog en niet 's avonds of 's nachts last van z'n buik. Overigens ben ik dit al wel gaan doen bij de 4,5 maand, om mezelf ook wat rust te gunnen en m'n voorraad te kunnen behouden. Ik kolfde namelijk minder dan hij dronk.
Of het werkt/geholpen heeft, geen flauw idee, maar hij heeft geen last gehad van krampjes of verstoppingen! ?
Op mijn werk liet ik vanaf de 5,5 maand af en toe meer dan de oorspronkelijke drie uur tussen de kolfmomenten zitten en toen liep het bij mij vanaf 6 maanden rap terug. Had het uiteindelijk binnen 2 weken helemaal afgebouwd, zonder problemen of stuwing.
Succes! En geniet nog van de borstvoeding geven, voor je het weet is het voorbij! ?