Borstvoeding afbouwen

Aangezien m’n partner bijna gaat werken en de dagen en nachten nog best pittig zijn en ik elke drie uur moet kolven zit ik te denken om af te bouwen.
Ik ga er ‘s nachts ook uit om te kolven maar soms laat ik er 4 uur tussen omdat ik erg moe ben (baby is bijna 3 weken).
Ik heb nu een klein voorraadje die ik aan het opbouwen ben voor in de vriezer maar zie er tegenop om straks te kolven als ze onrustig is en ik even alleen op dat moment ben.

Hoe hebben jullie dit aangepakt? Het afbouwen of afgekolfde borstvoeding geven als partner aan het werk is.

Ze krijgt afgekolfde borstvoeding omdat aanhappen te stressvol was voor haar als ze honger had.

Bedankt alvast :)
 
Ik denk dat ik in jou situatie een lactatie deskundige zou bellen. Zij hebben ons destijds in een uur van het hele aanhapprobleem afgeholpen.
Ook kan ze je helpen met hoe je het beste kan afbouwen. Ik liet destijds er steeds iets langer tussen. Ik weet niet zo goed hoe dat werkt want je geeft nog niet zo lang borstvoeding. Dus ik denk dat bijvoorbeeld alleen de nacht flesvoeding niet kan ... Maar dat durf ik je niet te garanderen.

Kolven met de baby was altijd wel een projectje. Ik zorgde voor een schone luier, vol buikje en een speen. Ik kolfde borst voor borst, duurde wat langer maar zo kon ik met 1 hand mijn kindje troosten of knuffelen.
 
Terug
Bovenaan