borstvoeding afbouwen

Ik heb de knoop doorgehakt: na 4 maanden gedoe met de borstvoeding ga ik afbouwen. Bij het consultatie bureau adviseren ze om Friso te geven omdat dit goed aansluit bij de smaak van borstvoeding. Wie heeft er ervaring met afbouwen en overgaan naar kunstvoeding?

 
3 weken terug ging ik afbouwen na 6 mnd bv. Het viel me alles mee, met
2 weken was het klaar. Ik heb een paar keer voor slapen gaan iets
moeten kolven.

Ik heb gekozen voor nutrilon. Volgens mij zijn alle babyvoedingen
afgestemd op bv-smaak hoor. Van nutrilon zijn er heel veel soorten, het
is een bekend en groot merk (nutricia en olvarit) vandaar dat ik
daarvoor heb gekozen. Volgens mij maakt het verder weinig uit.

Ik kwam er wel achter dat mijn zoon toch gevoelig is voor koemelk en
allergie. Daarom ben ik snel overgestapt op hypogeen van nutrilon. Dit
bevalt nu heel goed.



gr. Marijke

 
Wat bedoel je met gedoe??? Ik heb bij alle drie borstvoeding gegeven (laatste is 7 weken en krijgt dus nog) en ik vond het alleen bij mijn eerste in het begin een gedoe. Nu vind ik het alleen maar makkelijk.
Fles heb ik ook ervaring mee hoor! Mijn tweede dochter zoog niet krachtig genoeg dus na drie maanden was mijn borstvoeding niet meer voldoende (heb eerst nog een tijd proberen het op gang te houden met kolven). Direct overstappen op fles ging niet goed ivm de smaak. Ik heb toen flessen gemixt.  Eerst fles gevuld met  borstvoeding en klein beetje flesvoeding erbij  en dan zo langzaam opbouwen totdat er geen borstvoeding meer doorheen hoeft. Ik wist eerst niet dat je het mocht mixen, maar het was een gouden tip. De fles met borstvoeding eerst wel au bain marie verwarmd en toen klaargemaakte flesvoeding erbij gedaan.

Succes
 
Terug
Bovenaan