Borstvoeding afbouwen

Hallo allemaal,

Ik wil graag de bosrtvoeding afbouwen en heb een paar tips nodig. Ik wil wel graag 's ochtends en 's avonds zelf blijven geven maar heb gewoon te weining energie over om de rest vol te houden. Faron krijgt 5x per dag voeding waarvan 1x nutramigen (heb ik al afgebouwd). Verder krijgt hij nog weining bijvoeding ivm zijn koemelkallergie, alleen een beetje groente. Het schema ziet er als volgt uit: Melk 7u, 11u, 15u (nutramigen), 18u, 22u. Welke voeding kan ik nu het beste afbouwen? Liefst heb ik die van 11u zodat ik op het werk niet meer hoef te kolevn, maar misschien is die van 18u beter, iemand ervaring?

Dan nog even over de flesvoeding. Koken jullie de flesjes nog uit? En gebruiken jullie afgekookt water om het flesje aan te maken of gewoon kraanwater? En hoe maak je het dan warm, of gebruik je warm kraanwater? Alvast bedankt voor de reacties!

Groetjes, Anouk

Hoi,
Ik ben zelf ook aan het afbouwen... ik had nog 4 voedingen per dag (7.00, 11.00, 15.00en 19.00) dus ik heb de voeding van 15.00 het eerst laten vervallen. Daarna de 11.00 voeding, ook zodat ik niet meer op het werk hoef te kolven.
Gisteren ben ik gestopt met de 19.00 voeding en als laatste dan de ochtend voeding.

Op de site van borstvoeding.com staat een afbouwschema, hier zeggen ze eerst 18.00 eraf. Zelf heb ik bij de voeding van 15.00 altijd de minste melk, dus heb ik deze als eerst laten vallen. Ik weet niet hoe lang je de avond en ochtend wilt bljven geven, maar als hij wat ouder is vervalt die van 22.00 ook, dus dan houdt je er maar 1 over.
De ochtendvoeding bevat de meeste voedingsstoffen en kan dus het beste als laatste worden afgebouwd.

En met de flesvoeding ben ik vrij makkelijk... gewoon kraanwater, in de magnetron. Ik gebruik elke voeding een nieuw flesje en aan het eind van de dag was ik alles af met een sopje. 1 keer per week kook ik ze uit (maar lukt niet altijd haha!)

ik gebruik barleduc ivm krampjes.warm het op in de magnetron.wast af met dreft.eerst met koud water de melk eruit en daarna warm water met dreft.ik doe het zo sinds de geboorte.heb geen borstvoeding gegeven.
groetjes

Als je die van 11 uur eerst weglaat en later die van 15 uur pas, zitten je voedingen wel gelijkmatiger verdeeld over de dag..

Succes met afbouwen.

Ps: heb je nog vriezervoorraad? Dan kun je die ook opmaken tijdens de voedingen die jij zelf al afgebouwd hebt.

Bedankt voor jullie reacties!

@Syllie: ben inderdaad de 18u voeding eerst gaan afbouwen, en dan straks de 11u. Die van de avond kan ik dan steeds vervroegen want die kan ik niet in een keer stoppen denk ik, zodat ik straks om 7u en 20u ofzo nog zelf geef.

@Vinka: heb nog wel vriezervoorraad, maar niet zoveel meer. En ik wil nog wat achter de hand houden voor het geval dat.

Terug
Bovenaan